Alles over wonen op Curaçao en het emigreren naar het eiland. Ontmoet hier andere bewoners en (potentiële) emigranten.

Autokeuring

Berichtdoor TheoR » di 15 jan 2008 07:57

Weet iemand hoe het in z'n werk gaat als je je auto moet laten keuren? Onze garage had een afspraak gemaakt maar door een misverstand was die op de verkeerde dag gemaakt, dus moeten we het alsnog zelf uitzoeken.

Het enige wat ik eigenlijk wil weten is waar je de afspraak maakt, kan dat telefonisch? Kan nl nergens een nummer vinden.

Alvast bedankt!
TheoR

Berichtdoor lili » di 15 jan 2008 08:00

Ik weet het niet zeker maar doe een gooi: Op Parera (achter dierenasiel) heb je voorbij de portier aan je rechterhand de loketjes van het keuringslokaal. Daar kan je de afspraak maken. volgens mij kan je ook via Bentana di Informashon (0800-1515) informeren hoe dat in z'n werk gaat.
Je kunt niet struikelen op je knieën
lili
Forum Hero

Berichtdoor Joyce » di 15 jan 2008 08:03

lili schreef:Ik weet het niet zeker maar doe een gooi: Op Parera (achter dierenasiel) heb je voorbij de portier aan je rechterhand de loketjes van het keuringslokaal. Daar kan je de afspraak maken.

Dat klopt Lili, daar moet je zijn !
Joyce

Berichtdoor Isa » di 15 jan 2008 08:11

Neem meteen al je papieren mee, want als er plek is dan kun je zo doorrijden.
Tip -- vertel METEEN bij de portier in de wachtkamer dat je voor een datum komt, anders moet je een nummer trekken en uren wachten voordat je aan de beurt bent (de meeste mensen komen n.l. overschrijvingen en andere lastige dingen doen).
Isa
Spraakwaterval

Berichtdoor eric » di 15 jan 2008 08:25

nou suc6 theo in de parera hel! neem wat te lezen mee en een flesje water voor de zekerheid..
eric
Stamgast

Berichtdoor TheoR » di 15 jan 2008 09:43

Ik weet wel waar ik moet zijn want we zijn er eerder geweest, toen konden we overigens zo doorlopen voor de overschrijving. We hadden een tas eten en drinken bij ons na alle horrorverhalen van collega's maar die was dus nergens voor nodig. Niets dan goeds dus wat mij betreft over deze autoclub :lol:

Maar je kunt dus nergens een afspraak maken voor de keuring? Omdat onze dealer dat kennelijk wel kan. Ik was er al bang voor :roll:

Weet iemand hoe laat dat circus daar open gaat?
TheoR

Berichtdoor Miranda » di 15 jan 2008 10:14

Theo, bij dat nummer wat lili heeft gemeld, bentana di informashon kan je een afspraak maken!
Wij hebben dat ook gebeld en dat scheelt je dus een ritje naar Parera.
Enne, als je je drinken vergeten bent geen probleem, als het druk is komt er een snackwagentje langs.
Waar letten ze op bij de keuring: alle lichten moeten het doen, de ruitenwissers, de rem en de handrem. Als ie goed gekeurd is kan je bij het loketje naast de garage waar gekeurd wordt je nieuwe kaart halen.
O ja, eerst gaan betalen bij die loketjes vooraan.
Miranda
Fitness Queen

Berichtdoor Inge » di 15 jan 2008 13:34

Mijn man stond in de rij voor de nummerplaten en hoorde toen bij het uitwisselen van de sterke verhalen dat je als Nederlander soms beter af bent om je keuring door een lokale iemand te laten regelen die dan voor je naar Parera gaat. In dit geval werd iemand met de illustere naam Dikke Bennie aanbevolen, geweldig verhaal weer. Voor dertig piek klaar door de keuring. En je hoeft niet zelf te wachten.

Tja, weet ook niet wat ik hiervan moet denken. Persoonlijk hebben we bij het keuringslokaal nog geen problemen mogen ondervinden, maar we zijn er alleen geweest bij aankoop van een auto, nog niet voor keuring.

ps: we hebben Dikke Bennie z'n nummer hoor :)
Inge
Lid van de club van 100

Berichtdoor TheoR » di 15 jan 2008 14:00

Mooi verhaal Inge! Waarschijnlijk zie je dikke Bennie nooit meer terug als je je auto meegeeft :wink:
TheoR

Berichtdoor Dorien » di 15 jan 2008 14:02

Dat verhaal klopt Inge, in onze tijd ging er ook een lokale collega naar het keuringslokaal voor iedereen die dat wilde op kantoor, tegen vergoeding uiteraard :wink:

Maar die heette niet Dikke Bennie :lol: :lol:
Dorien

Berichtdoor Jeroen » di 15 jan 2008 14:02

Da's inderdaad een bekend fenomeen Inge, mensen inhuren om voor jou in de rij te staan. We gebruiken altijd smalle Arie trouwens...

JJ
Jeroen

Berichtdoor lili » di 15 jan 2008 16:47

Bij ons wordt het collectief op het werk gedaan. Je hoeft alleen je papieren in te leveren (je krijgt daarvoor i.d. plaats een gewaarmerkte kopie, met stempel van de BD dat de originelen in hun bezit zijn), en na een paar daagjes krijg je je platen op kantoor geleverd. Het werk schiet voor en je betaalt het geruisloos via inhouding op je salaris in delen terug. Klaar ben je voor een jaar!
lili
Forum Hero

Berichtdoor Jeroen » di 15 jan 2008 16:52

Heeft Vanessa bij Curoil ook, perfect systeem. Ergo: allemaal bij SGE en Curoil gaan werken!

JJ
Jeroen

Berichtdoor lili » di 15 jan 2008 16:55

Heb jij dat dan niet op het werk, Jeroen? Volgens mij doen ze dat bij veel overheidsinstellingen wel. Ideaal.
lili
Forum Hero

Berichtdoor Inge » di 15 jan 2008 20:56

Hebben ze geen icoontje voor slappe lach? We kunnen hier in de keuken maar niet ophouden met grinniken om het idee van een lange rij met lokale Dikke Bennies, Lange Japen en Smalle Aries die de rest van den volke van hun autoperikelen verlost. Ik vind het heel slim trouwens als een werkgever het centraal regelt, scheelt een hoop verzuim!
Inge
Lid van de club van 100

Berichtdoor TheoR » di 15 jan 2008 21:37

Wat zijn jullie verwend zeg! Mijn Makamba werkgever die snapt dit soort dingen nog niet. Jammer, als ik wergever was zou ik het ook doen, scheelt heel veel verloren uren.

Ik ben bang dat ik het met lange Jaap moet doen :lol:
TheoR

Berichtdoor lili » di 15 jan 2008 22:40

TheoR schreef:Ik ben bang dat ik het met lange Jaap moet doen :lol:

Maar dan heb je ook wat, he. De zaakjes zijn dan in goede handen. :lol:
lili
Forum Hero

Berichtdoor Dorien » wo 16 jan 2008 03:48

... en met die pia fini kan hij heel hard rennen dus is het zó gepiept :lol: !
Dorien

Berichtdoor TheoR » wo 16 jan 2008 10:17

Beste mensen, bedankt voor de tips. Alle eer gaat naar lili en Miranda :wink: want heb zojuist gebeld naar Bentana di Informashon (0800-1515) en binnen een minuut was de afspraak gemaakt. Kon zelf de dag en de tijd aangeven bij de zeer vriendelijke dame. Als ze bij het keuringslokaal net zo werken dan moet het helemaal goed komen (positief blijven is het motto hier)!

Voor ons dus geen dikke bennie of lange jaap, deze makamba's gaan gezellig zelf op de koffie bij de autoclub.

Wordt vervolgd...
TheoR

Berichtdoor TheoR » vr 25 jan 2008 09:42

Nou was ik helemaal vergeten jullie even te laten weten hoe het is gegaan.

De hel van Parrera bleek de hemel op aarde te zijn. We waren in ruim een half uur weer weg en dan moet je weten dat we het langst hebben gewacht op het moment dat de keurmeester ons gele formulier naar het kantoor bracht, anders waren we nog eerder klaar geweest.

De keuring was uitgebreider dan we hadden verwacht na alle verhalen. Nou is de auto net 2 jaar oud dus volgens mij is de regel, hoe ouder de auto, hoe korter de keuring :roll:
TheoR

Berichtdoor eric » vr 25 jan 2008 20:11

misschien is in januari gaan wel de sleutel want ik heb toch 2x heel lang in de rij gestaan met de auto ook al had ik een afspraak.
eric
Stamgast

Berichtdoor Bas » ma 11 feb 2008 08:13

Mijn vrouw gaat vanochtend naar de keuring. Motortje van rechter portierraam is kapot. Het lijkt me niet dat ze daar moeilijk over kunnen gaan doen maar je weet het hier nooit zeker. Balen is dat.

Gelukt! Ons 12 jaar oude beestje mag weer 2 jaar rondrijden 8)
Bas

Berichtdoor audiomanics » ma 11 feb 2008 16:36

Vriendelijk blijven lachen en dan is alleen een werkende toeter voldoende.. gezien het aantal keren dat die uitgetest wordt tijdens een rondje rijden..
Je houdt wel je hart vast als er zo'n keuring-pipo op je Ducati stapt.. Da's toch niet echt een motor voor beginners.. Gelukkig is hij niet gevallen..

Overigens, Bennie keurt de hele dag auto's voor iedereen op de basis... kost zo'n 30 gulden extra dus dat manneke verdient er een leuk centje extra mee..

Kees
audiomanics

Berichtdoor nicollehijman » wo 13 feb 2008 07:10

audiomanics schreef:
Overigens, Bennie keurt de hele dag auto's voor iedereen op de basis... kost zo'n 30 gulden extra dus dat manneke verdient er een leuk centje extra mee..

Kees

Dat klopt en dat doet hij al jaren en heel makkelijk. Hij snabbelt overal wat bij.

Gr Nicolle
nicollehijman
Lid van de club van 100

Re: Autokeuring

Berichtdoor Michiel » vr 02 apr 2010 08:03

Even een post met onze ervaring met Bennie.

We hebben nu 2x dit jaar geprobeerd om iets met auto's en Bennie te doen en dat is 2x zwaar tegengevallen. De eerste keer zou hij onze 4WD door de keuring heen helpen. Er moest alleen nog iets met de lampen gedaan worden. Veel nadenken, veel praatjes en met name veel rondrijden met onze papieren en niet bereikbaar zijn. Eind van het liedje: 2 weken later was er nog niks gebeurd en we hebben het door iemand anders laten doen.

Gisteren zou hij ons helpen met de verkoop van onze Daewoo Matiz, weer een hoop gezeik. Ik moest de papieren langsbrengen bij het keuringslokaal, hij zou me daar ontmoeten. Tijden op hem gewacht, bleek hij daar gewoon op een muurtje in de schaduw te zitten kleppen met een maatje van hem. Maar goed.. ta Korsou.. toen de papieren gegeven en weggegaan. Hij zou de papieren langsbrengen. 's Middags: geen Bennie. Telefonisch geprobeerd: telefoon uit. Uiteindelijk 's avonds rond 18.30 was hij weer bereikbaar en hij kon rond 19.30 wel ongeveer de papieren langsbrengen. Of we konden ze ophalen. Gekozen voor het tweede, waar mijn vrouw weer tijden op hem gewacht heeft.
Hij begon een warrig verhaal over dat ik was weggereden, terwijl hij alles die ochtend al geregeld had. Toen mijn vrouw zei dat ze hem niet het volle pond zou gaan betalen werd hij boos en had hij ineens allemaal onkosten gehad. Hij zou naar de eilandsontvanger zijn geweest en dergelijke. (Wat haaks staat op zijn eerste opmerking: dat hij al klaar was en dat ik wegreed). Hij zou bij ons thuis zijn geweest en hebben getoeterd, maar wij deden niet open en meer van dat soort verhalen.

Kortom: Hij heeft bij ons tot twee keer toe niks gedaan. Hij komt zijn afspraken niet na, je moet lang wachten en als je hem daarop aanspreekt, dan wordt hij boos en gaat hij liegen. Niet echt een fijne ervaring dus.

- Michiel
Michiel

Berichtdoor David-Andrew » vr 02 apr 2010 10:44

Heb alles zelf gedaan (niet keuring, wel overschrijven). Was met een halve dag heen en weer rijden gepiept. Net een speurtocht, eigenlijk wel leuk.
David-Andrew

Berichtdoor havana » vr 02 apr 2010 18:47

Zelf twee keer met Bennie samengewerkt. Eén keer was prima en heeft hij zelfs nog kunnen zorgen dat mijn auto op naam gezet kon worden ondanks het feit dat er een douane stempel (hoe kan het ook anders :D ) miste op de papieren.

Tweede keer was de keuring van mijn geliefde Nissan Sentra en dat was een beetje een verhaal zoals Michiel dat vertelt. Afijn aan het einde van de rit was de auto wel gekeurd (na heel veel bellen en heel veel niet opnemen, typisch Antiliaans helaas).

Ik heb ook één keer alles zelf gedaan (voor de auto van mijn buurman) en dat is best te doen al moet je wel rekenen dat er een volle dag aan kwijt bent.
havana
Stamgast

Berichtdoor Black Lion » vr 02 apr 2010 18:55

Volgend jaar dus mijn gang naar keurings lokaal. Ben al gewent daar om 06:00 te gaan zitten en hopen dat ik alles heb. :roll: :roll:
Life is a Joke, I make the Joke bigger, if I die, don't cry, gif me a big smile
Black Lion
ERE LID

Berichtdoor andreblum » di 09 jul 2013 15:09

Het maken van een afspraak voor een keuring kan sinds kort niet meer telefonisch. Je moet hiervoor langs bij het nieuwe vergunningenlokaal in het gebouw schuin tegenover Wimco op Salina.
andreblum

Berichtdoor Jean Pierre » di 09 jul 2013 18:58

Ik heb nu 3 keer een auto laten keuren en nooit langer dan 2 uur moeten wachten van afspraak tot goedgekeurd
Jean Pierre

Berichtdoor Black Lion » di 09 jul 2013 19:19

@Jean Pierre dit is de nieuwe regeling.
Een hoop zaken gaan nu via het vergunnings loket. Net als je sedula ect.
Ik kom daar nog met een officieel bericht over in mijn online krant.
Black Lion
ERE LID

Berichtdoor Pip » wo 10 jul 2013 21:18

Dus plaatst dat ze vóóruit gaan (en je dus online een afspraak kunt maken) gaan ze weer tien stappen achteruit... (van bellen naar persoonlijk langsgaan)... Zucht :mrgreen:
Don't look back, you're not going that way...
Pip
Stamgast

Berichtdoor Black Lion » wo 10 jul 2013 21:47

Tja zo gaat dat hier op deze klip. Ik moet mijn sedula verlengen en kan dat pas op 19 augustus.
Eerst gebeld naar dat 0800 nummer maar die deed dus niets.
Toen naar het gewone nummer maar daar nam niemand op.
Gaat dus super. Ben toen langs gegaan om afspraak te maken en trof tot mijn verbazing iemand aan.
Dat was dus de receptie, telefoniste, afspraak maakster en agenda bij houder. Alles in 1 persoon.
Black Lion
ERE LID

Forum Statistieken