Gaat het over Curaçao en past het niet ergens anders? Hier kan je je onderwerp zeker kwijt!

Van curacao naar suriname

Berichtdoor theos123 » vr 28 sep 2007 03:09

Beste allemaal,

Nog een vraag dan maar. Een vriendin van me zit binnenkort in Suriname, en ik zou graag langs haar gaan. Is er een goedkope manier om van Curacao naar Suriname te reizen, per boot misschien? Ik hoor het graag :)

Theo
theos123

Berichtdoor peter... » vr 28 sep 2007 07:12

Per boot? We leven in het jaar 2007. Niet in 1907. Vliegtickets naar Suriname zijn recent in prijs gedaald dus (bijna) voor iedereen betaalbaar.
ik zeg maar zo.....ik zeg maar niks......en dan zeg ik eigenlijk al weer teveel....
peter...
Lid van de club van 100

Berichtdoor lili » vr 28 sep 2007 08:15

Grappig :lol:
Theo123, hoe ver denk je dat Curacao en Suriname uit elkaar liggen? Echt niet de afstand van hier naar Bonaire, hoor! De prijs van een ticket naar Suriname is ongeveer Naf 800. Vliegtijd: ong. 3 uur.
Voor de liehebbers: een leuk promotiefilmpje over Suriname. Echt de moeite waard om te bezoeken. Ik ga er in elk geval in december weer naar toe!

http://www.presun.nl/media/flash/movie.html
Je kunt niet struikelen op je knieën
lili
Forum Hero

Berichtdoor theos123 » za 29 sep 2007 08:21

Hehehe...topografie is nooit mijn sterkste onderdeel geweest ;) En ik had me er ook niet in verdiept, ik hoopt dat iemand mij het antwoord kon geven :) (luiheid :oops: )

Met welke vliegmaatschappij kun je vliegen richting suriname?
theos123

Vliegen naar Suriname

Berichtdoor Gart » zo 30 sep 2007 13:50

Vliegen naar Suriname, daar heb ik wel wat ervaring mee. Er zijn drie opties met twee airlines...

1) Insel Air, vliegt alleen op woensdag en is (mijn ervaring) erg betrouwbaar. Woensdag middag heen en een week (of langer) op woensdag avond (21.00) weer terug. Heerlijke vliegtijden en een directe verbinding

2) Surinam Airways (SLM), Vliegt op dinsdag, donderdag en zondag. Probleem is de betrouwbaarheid... of hij valt uit, of hij doet het niet, of hij is kapot of ze hebben bedacht dat het niet rendabel is om te vliegen. Ik weet het niet, maar ik heb er slechte ervaringen mee! En je krijgt niks, noppes nada terug of als vergoeding. Maar als ze vliegen zijn de broodjes Pom erg lekker :) Ander nadeel is dat je altijd over trinidad vliegt en af en toe ook via Aruba, dus je maakt veel tussenstops. En wat ik zelf als erg onprettig ervaar is dat je om 06.00 terug vliegt en dat betekent dus dat je op 03.00 op de airport moet zijn...

3) Een combinatie, het klinkt gek maar als je langer dan drie weken gaat of je wilt niet aan de woensdag gebonden zijn (weekend weer terug) dan kun je ook een combinatie boeken. Je gaat heen met Insel voor 270 ANG voor enkele reis en je vliegt terug met Surinam airways op een zondag en betaalt daarvoor 711 ANG. Dat is namelijk goedkoper dan een retour SLM (995 ANG bij verblijf langer dan 3 weken).

Mijn advies is dus Insel Air omdat (1) goedkoper, (2) Directe vlucht, (3) Betrouwbaarder en (4) lekker vliegtijden. Dan is er ook nog de mogelijkheid om met LIAT naar Trinidad te vliegen en BWIA (nu Caribbean Airlines geloof ik) naar Suriname. Maar BWIA is al net zo betrouwbaar als SLM...

Groeten,
Gart
Gart
Stamgast

Berichtdoor theos123 » ma 01 okt 2007 04:10

Dank jewel voor je reactie Gart! Daar heb ik wat aan :)
theos123

Berichtdoor Jo » wo 03 okt 2007 08:59

Is het een aanrader om Suriname een weekje te bezoeken? of is dit toch echt te kort??

Verdere aanraders van deze prachtige omgeving zijn natuurlijk ook welkom..
Jo

Berichtdoor Dorien » wo 03 okt 2007 10:21

Mits goed voorbereid kan je in een week heel veel zien en doen. Natuurlijk zijn de georganiseerde trips dan ideaal, hoewel minder avontuurlijk dan wanneer je het allemaal zelf regelt.

Bedoel je de mooie omgeving van Suriname of van Curaçao? Vanaf Curaçao hebben wij heel veel mooie reizen en trips gemaakt (kort en lang) dus als je tips wilt laat het maar weten.
Dorien

Berichtdoor Dorien » vr 05 okt 2007 17:11

Ik heb inmiddels een PM van Jo ontvangen en deze beantwoord met tal van tips. Indien er behoefte aan is, laat maar weten, we hebben een waslijst met reizen en trips gemaakt, volgens mij heb ik al eens wat dingen verteld links en rechts.

Absolute topper vonden wij de zeiltrip (dag of 4 a 5) met de Insulinde naar de Aves eilanden (voor Venezuela) en Los Roques. We deden ook nog wat onbewoonde eilandjes aan, 's morgens van boord zo de zee inspringen ipv onder de douche wat een gevoel van vrijheid. De vrouw van capt. Phil kan heerlijk koken en de sfeer was prima. Mooie zonsondergangen op zee en zeer ontspannen. Pas wel op voor verbranden :)
Voor duik- en snorkelliefhebbers een enorme aanrader, prachtige riffen gespot!

Verder wil ik Guatemala nog even noemen, wij hebben dit gecombineerd met Costa Rica, fantastische reis. Veel natuur en cultuur.
Dorien

Berichtdoor Klaus » di 22 jan 2008 08:03

Zijn er voor Suriname vaccinaties nodig en zijn die op Curacao verkrijgbaar? Wat kost het?
Klaus

Berichtdoor Bas » di 22 jan 2008 08:06

Klaus schreef:Zijn er voor Suriname vaccinaties nodig en zijn die op Curacao verkrijgbaar? Wat kost het?

Het is grotendeels oerwoud dus vaccinaties zijn zeker nodig. Die zijn hier op Curaçao te krijgen. Geen idee wat het kost.
Bas

Berichtdoor lili » di 22 jan 2008 08:09

Als je in de stad blijt is het niet nodig, hoor! Ook voor een gedeelte van het binnenland niet. Hangt er vana waar je naar toe gaat.
Je kunt niet struikelen op je knieën
lili
Forum Hero

Berichtdoor Bas » di 22 jan 2008 08:19

www.travelclinic.nl schreef:
Suriname

Verplichte vaccinaties
Gele koorts wordt aanbevolen en is soms verplicht

Aangeraden vaccinaties
Vaccinatie tegen DTP, dat is difterie, tetanus en polio.

Vaccinatie tegen buiktyfus bij een verblijf langer dan 3 maanden.

En vaccinatie tegen hepatitis A oftewel besmettelijke geelzucht.

Malaria preventie
Voor dit land heeft u antimalaria middelen nodig.
De soort profylaxe hangt af van de duur van het verblijf, uw persoonlijke medische achtergrond, en het gebied dat u wilt gaan bezoeken. Elk malaria advies is zeer persoonsgebonden. Neem voor een afspraak dus contact op met de Travel Clinic van het Havenziekenhuis op telefoon nummer 010 412 38 88.

Speciale problemen
Risico op de worminfectie Bilharzia bij contact met natuurlijk zoet oppervlaktewater is aanwezig. Bespreek preventie op uw vaccinatiebureau.

Vaccinatie tegen hepatitis B bij een verblijf vanaf 3 maanden of op advies van uw vaccinatiebureau.

Beperkt risico op rabiës ofwel hondsdolheid. Bespreek preventie op uw vaccinatiebureau.

Bescherming tegen muggensteken overdag is van belang in verband met de ziekte denque ofwel knokkelkoorts. Bespreek preventie op uw vaccinatiebureau.

Tsja, wat is nodig. Als je het aan de mensen vraagt die de vaccinaties verkopen is er altijd heel veel nodig. Aan de andere kant, ziek worden op je vakantie is ook geen pretje.
Bas

Berichtdoor Klaus » di 22 jan 2008 09:47

Beste dank voor de overzicht!
Klaus

Forum Statistieken