vogel kooien

Vraag en aanbod. Bied hier je spullen aan of plaats je oproep. Vragen om informatie of hulp horen hier niet thuis.

vogel kooien

Berichtdoor murphy » 06 maart 2010 22:44

Ik ben bezig met het redden/trainen/ rehabiliteren van papegaaien en ik heb zoek nog naar meer kooien.
Vandaag er weer een opgehaald die is aan komen 'waaien' en ik raak door mijn kooien heen.
Mocht er hier iemand zijn of iemand kennen die nog oude kooien heeft staan (hoe groter hoe beter) zou ik die dan mogen hebben?
Bij voorbaat dank namens murphy en de papegaaien!!
If you've never seen an elephant ski, then you've never been on acid.
murphy
Heeft er zin in

Re: vogel kooien

Berichtdoor Isa » 07 maart 2010 12:41

Hi Murphy,

Ik heb helaas geen kooien voor je, maar wel een vraag. We hebben twee papegaaien (van die Bonaireaanse lora's) waar we veel van houden. Alleen die lieverds gillen HEEL ERG hard (alsof je 3 kinderen een flink pak slag geeft) en ik vrees dat de hele wijk ons nu haat 8) . Kun je ze trainen om dat gegil te vergeten??
Good people dream things...
Outstanding people accomplish them...
Isa
Spraakwaterval

Berichtdoor murphy » 07 maart 2010 16:33

Jazeker kan dat.
Een papegaai moet je zien als een 2-jarig kind.... voor 35, 50 , 80 of zelfs soms 100 jaar!!!
Eerst moet je er zien achter te komen waarom ze gillen:
1) Zijn ze tegen elkaar aan het gillen? Dan zijn ze sexueel volwassen en de hormonen spelen hierbij een rol.
2) Gillen ze omdat je ze geen (GOEDE!!) aandacht geeft?
3) Heb je een druk huishouden?
4) Staan ze op de verkeerde plaats?... verkeerde kooi? Zo groot mogelijk is het beste.
5) hebbeb ze speelgoed/ Dingen om op te knagen?
etc, etc,etc,,,,

Het belangrijkste van alles: Krijgen ze voldoende slaap, wat voer je ze en krijgen ze op tijd een bad!!!!!
Als ze alleen maar een papegaai mix geeft (dus zaadjes en pitten) krijgen ze niet voldoende voedingsstoffen naar binnen.
Harrison's is het beste wat je ze maar kunt geven.
Slaap: zodra het donker wordt tot zonsopgang.... punt uit!! Door te weinig slaap worden ze kribbig en gaan ze plukken, gillen en andere negatieve dingen.
En een badje is heel belanrijk. Een grote waterbak of met een sproeier, ligt eraan wat ze lekkerder vinden.
Ik kan zo wel eeuwen doorgaan....

Je moet begrijpen dat je papegaaien anders moet opvoeden en behandelen dan een hond of kat. Positief gedrag belonen, negatief gedrag NIET straffen!!!

Vogels kun je niet zomaar in een kooi zetten en af en toe wat water en voer en een beetje tegen ze aan gaan lopen praten, je moet er actief mee bezig zijn voor een paar uur per dag.
Ze hebben meer aandacht nodig dan een hond of kat....
Ik vind het nog steeds erg moeilijk om een papegaai op te voeden en zo te krijgen dat ze zich gelukkig voelen in een kooi.
murphy
Heeft er zin in

Berichtdoor WIM » 07 maart 2010 16:52

Wie of wat kan nu gelukkig worden in een kooi. :oops:

:D
Leer van vergissingen van een ander je leeft zelf niet lang genoeg om ze zelf allemaal te maken.
WIM
Stamgast

Berichtdoor lili » 07 maart 2010 19:33

Goh....komt sterk overeen met de inhoud van de lezing over opvoeding die ik laatst gegeven heb... :D
If you think you're perfect, try walking on water
lili
Spraakwaterval

Berichtdoor Isa » 07 maart 2010 22:13

Wow, ik ben helemaal onder de indruk....!! Ik denk dat het aan aandachtgebrek ligt, want telkens als ze door hebben dat iemand thuis is (of als we wakker worden) begint het gekrijs. :(
Kooi is supergroot en ze hebben speelgoed. Dus nu even een badje regelen, wat betere voer en uiteraard quality time eruit persen om met de Lora's te spelen. Komt goed. Danki, Murphy!

@ Wim, deze twee zijn in gevangenschap geboren en heb ik met de hand gevoerd om groot te brengen. Ik weet niet wat er met hun gebeurd, als ik de kooi open zet en zij eruit mogen. Ik vrees dat ze het niet overleven.
Isa
Spraakwaterval

Berichtdoor Isa » 08 maart 2010 20:21

Murphy, heb net de Harrison's gehaald voor onze papegaaien :shock: Wat DUUR! Net alsof ze nu elke dag een shrimp cocktail en dan Filet Mignon krijgen.... 8)
Isa
Spraakwaterval

Berichtdoor Black Lion » 09 maart 2010 00:35

Isa onderop de doos staat Mixed Filet Mignon with shrimp's 88% Made in Japan. :lol: :lol: :lol: :lol:
Life is a Joke, I make the Joke bigger, if I die, don't cry, gif me a big smile
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor beer » 09 maart 2010 01:46

Ik denk dat je nu veel sollicitanten aan de deur krijgt voor de vacature papagaai :lol:
Goed leven daar!
beer
Forumlid Cum Laude

Berichtdoor Tim van der Putten » 09 maart 2010 08:00

tja Isa, zul je toch meer tegen je Krijsvogels moeten praten... of zet ze gewoon over de muur bij de Gooische Heks
Het leven is één groot feest, je moet wel zelf de slingers ophangen!
Tim van der Putten
Stamgast

Berichtdoor helen1987 » 09 maart 2010 16:57

Je moet begrijpen dat je papegaaien anders moet opvoeden en behandelen dan een hond of kat. Positief gedrag belonen, negatief gedrag NIET straffen!!!

Hier moet ik echt even op reageren voordat teveel mensen dit lezen en denken dat het zo is.
Ook honden en katten voed je op deze manier op!!
Alleen positief gedrag belonen en negatief gedrag negeer je.
Wat ze willen is aandacht en als je dat geeft bij iets wat je graag wilt zien zullen ze dat blijven herhalen.
Als je ze negeert bij iets wat je niet wilt zien zullen ze denken, he?! nou dit is ook niet leuk.
Ook negatieve aandacht = aandacht! Beloon ze niet als ze iets negatiefs doen met aandacht maar negeer ze. En uiteraard zodra ze dan het gedrag vertonen wat je wel wilt zien belonen, knuffelen of iets lekkers.
helen1987
Lid van de club van 100

Berichtdoor Isa » 09 maart 2010 19:07

Zoals lili al opmerkte.... Dit geldt ook voor kinderen....! :wink:
Isa
Spraakwaterval

Berichtdoor helen1987 » 09 maart 2010 23:05

haha. dat verklaart misschien mijn gevoel dat ik af en toe 2 kleine kleuters door het huis heb sjeezen.
"Stich, Windi nu rustig, niet in huis!! Ga maar buiten spelen" - - "He psst, Windi kom we doen alsof we niks horen oke.. jij eerst 3.2.1 Rennnnuuhhh" :lol:
helen1987
Lid van de club van 100

Berichtdoor MarcelSteenbergen » 14 maart 2010 12:12

Hoi Murphy,

Super dat je vogels opvangt en dat je kooien nodig hebt kan ze hellaas niet mee nemen vanuit NL maar is het niet makelijker om rennen te maken? ik heb zelf een aantal jaar met vogels gekweekt(kakarikis, en de grotere parkieten) en zelf hebben we nog een papegaaitje maar lijkt mij erg lastig om met allemaal losse kooien te werken

Succes!!!!
Geniet van elke dag
www.conraddesign.nl
MarcelSteenbergen
Heeft er zin in

Berichtdoor murphy » 15 maart 2010 02:33

Inderdaad, ik heb voilieres, maar ik heb gewone kooien nodig voor tijdelijke opvang..
Ik heb ondertussen de nieuwe papaegaai bij een andere gezet die ik aan het 'her opvoeden' ben en die 2 zijn verliefd op elkaar! De eigenaar heeft gezegd dat hij ze alletwee neemt. Hij gaat dus nu een heeeele grote voiliere bouwen!!!
Kijk, dit vind ik nou leuk...
murphy
Heeft er zin in

Berichtdoor curacao lover » 24 jun 2010 15:13

hallo je kunt hier een grote ara kooi op halen vol speelgoed maar heel snel
jansofat 175
7477909
curacao lover
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor curacao lover » 27 jun 2010 19:43

te laat nu geen reactie gehad
curacao lover
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor spike » 15 jul 2010 16:07

Zoek je nog steeds vogelkooien? ik heb er net eentje op de marktplaats te koop gezet.
spike
Lid van de club van 100

Keer terug naar Prikbord