Alles over wonen op Curaçao en het emigreren naar het eiland. Ontmoet hier andere bewoners en (potentiële) emigranten.

zelf bouwen op curacao

Berichtdoor koen » ma 22 maart 2010 08:04

hoi ,
zijn er hier mensen die ervaring hebben met bouwen op curacao ?
wij hebben de planning om op curacao een bungalowpark met mega zwembad , bar en restaurant te starten .
nu willen wij graag in contact komen met mensen die ook zulk iets hebben .

grtjs koen
koen

Re: zelf bouwen op curacao

Berichtdoor beer » ma 22 maart 2010 09:24

Beste Koen,
Denk je dat die mensen je alles gaan uitleggen?
En heb je zelf niet een beetje ervaring al?

Maar ga eens vrijblijvend met een aannemer praten, want jouw plannen zijn wel erg groot(s).
En begin met een marktonderzoekje. Er is een lagere bezettingsgraad voor de komende jaren, door enkele andere echt grote projecten.
beer

Berichtdoor koen » ma 22 maart 2010 09:38

wij hebben hier inderdaad ervaring mee .
en grootse plannen dit is nog maar kleinschalig spreken hier maar over 25 4* bungalows
en qua die grote projecten het is en blijft een vraag en aanbod spel laagste prijs beste kwaliteit .

grtjs koen
koen

Berichtdoor Kees » ma 22 maart 2010 10:13

@ Koen,
Ik heb hier geen ervaring mee.
Maar ik ga je wel "volgen" op het forum, dan kan ik wat leren!
Succes,

Kees
The Diving Dutchman @ Sublub Curacao.
Kees
Stamgast

Berichtdoor Black Lion » ma 22 maart 2010 12:45

Koen ik sluit me aan bij Beer. Doe eerst een goed markt onderzoek. Hier op het eiland zijn al van die grote projecten waar zelfs met de goede voornemens de bezettings graad laag is.
Om een goede aannemer te vinden is hier idd. vraag en aanbod. Je hebt de goede (dure) en je hebt de goedkope (minder goed) Bij een project wat je daar voorsteld moet je naast je aannemer een goede en vertrouwde bouw opzichter hebben buiten die van de aannemer.
Wat je Mega zwembad betreft zoek eens op het forum naar "zwembaden". Hier lees je de goede en slechte bouwers.
Life is a Joke, I make the Joke bigger, if I die, don't cry, gif me a big smile
Black Lion
ERE LID

Berichtdoor beer » ma 22 maart 2010 14:09

Black Lion,
Koen zal hier wel een erg groot zwembad mee bedoelen, zoiets als op Piscadera geflopt is. Ik ken de ins en outs daar niet van trouwens.
Dat geeft al aan dat goed marktonderzoek belangrijk is.
Tenzij waterparadijzen bouwen je hobby is........
beer

Berichtdoor Black Lion » ma 22 maart 2010 14:33

Ik ken de ins en outs van het Piscadera zwembad ook niet helaas.
Maar wat ik zoal hoor is het floppen toch ook een beetje oorzaak van de zee vlakbij.
Van mij uit ben ik aan de ene 5 minuten rijden kwijt aan de andere 8 minuten. Strand+zee gratis. Zondag wel druk maar dat is te doen.
Black Lion
ERE LID

Berichtdoor Ron » ma 22 maart 2010 16:38

koen schreef:wij hebben hier inderdaad ervaring mee .
en grootse plannen dit is nog maar kleinschalig spreken hier maar over 25 4* bungalows
en qua die grote projecten het is en blijft een vraag en aanbod spel laagste prijs beste kwaliteit .

grtjs koen

Daarbij een groot zwembad en een bar en een restaurant.
Als ik even mag schatten, benodigd eigen vermogen +/- €2000000
Mijn advies, van het rendement van €2000000 kun je hier leven als god in Frankrijk. :lol:
Heb je ervaring met bouwen op Curacao? best inspannend kan ik je zeggen. :lol:
Heb je ervaring met kredieten op Curacao? die krijg je niet. :lol:
Ben je bekend met de prijzen van gunstig gelegen kavels voor je project? duur dus.
Weetje hoelang het duurt voordat je de vergunningen plus de infrastructuur voor een kavel van deze grote rond hebt? Ik hoop dat je nog niet grijs bent. :lol:

Beste Koen,

Alleen als je dit als een hobby ziet en het te investeren vermogen maar een deel van je vermogen is, zou ik zeggen laat gaan en veel plezier.
Is dit niet zo, dan zou ik er nog eens goed over na denken.
Welkom op het forum trouwens.
Ron

Berichtdoor Marc » ma 22 maart 2010 16:58

@Ron: 25 viersterrenbungalows plus kavel plus restaurant plus giga zwembad voor € 2mln? Zeg mij waar en ik ben je man.

@Koen: als jij dezelfde Koen bent als:
koen schreef:hoi ,
wij gaan dit jaar ergens emigreren naar curacao. Nnu wil ik graag weten of een nieuwe auto kopen daar duurder is of goedkoper is dan in nederland ?.....

Als ik 25 viersterrenbungalows + dit en dat ga bouwen, dan maak ik me geen zorgen over de auto.

Dream on.
Marc

Berichtdoor Ron » ma 22 maart 2010 17:08

@Marc: Aan de Noordkant langs de (weg) richting playa canoa, daarnaast moet je wel het een en ander zelf doen natuurlijk. :lol:
Ron

Berichtdoor Ron » ma 22 maart 2010 17:11

Ik was touwens een kleinigheidej vergeten, als je dan klaar bent heb je personeel nodig.
De horeca is nou niet bepaald geliefd als arbeidsplaats bij de bevolking.
Ron

Berichtdoor koen » di 23 maart 2010 07:05

Marc schreef:@Ron: 25 viersterrenbungalows plus kavel plus restaurant plus giga zwembad voor € 2mln? Zeg mij waar en ik ben je man.

@Koen: als jij dezelfde Koen bent als:
koen schreef:hoi ,
wij gaan dit jaar ergens emigreren naar curacao. Nnu wil ik graag weten of een nieuwe auto kopen daar duurder is of goedkoper is dan in nederland ?.....

Als ik 25 viersterrenbungalows + dit en dat ga bouwen, dan maak ik me geen zorgen over de auto.

Dream on.

dream on ???
nou ik kan je nu al zeggen over mijn financiele status zal ik hier niet veel zeggen en als ik kan besparen op een auto kopen als dat 10.000€ verschil is zal ik dat doen .(hebben we dus een andere mening marc)
credit aanvragen hoeven we niet te doen .(hebben een bepaald budget voor zaken en een budget voor prive)
en zoals er word gezegt er zijn veel grote projecten die niet lukken , dan wil het zeggen dat je totaal niet aan zaken moet doen op curacao .
er zullen vast ict bedrijven zijn die ook niet aan de bak komen en zo zullen er nog meerdere zaken zijn .
ons standpunt is als het niet werkt als vakantie verhuur dan kijken we voor de langere termijn verhuur .

personeel : vinden we geen goed personeel op curacao geen punt op dubai en indonesie staat goed personeel wel te springen .
koen

Berichtdoor Marc » di 23 maart 2010 07:57

@Koen: het is een kwestie van prioriteiten stellen. Als ik meerdere miljoenen moet gaan investeren, dan focus ik me op de kernpunten. Het kopen van een autootje is, althans voor mij, geen kernpunt. Ik ben het helemaal met je eens dat als je ergens € 10.000,- kunt besparen, je die eerste winst niet moet laten schieten, maar die tijd em energie die je daar in steekt is momenteel veel te kostbaar.

Mijn advies is dat je je in het begin laat bijstaan door meerdere deskundigen zoals een accountant, advocaat, notaris. Zij weten de weg wel naar aannemers, makelaars en andere boeven. Die deskundigen zullen je dan behoeden voor:
personeel : vinden we geen goed personeel op curacao geen punt op dubai en indonesie staat goed personeel wel te springen .
die fout. Wat jij denkt m.b.t. personeel zal zeker niet lukken.
Marc

Berichtdoor liesbeth » di 23 maart 2010 07:59

Bedoel je dat je het dan daar gaat proberen om iets op te zetten, of dat je het personeel daar van daan gaat halen?

Ik denk dat je de reacties niet moet zien als een aanval, maar als een realistische kijk op het leven en bedrijfsvoeren hier.
Aan enthousiasme ontbreekt het je in ieder geval niet.
Ik heb niet begrepen of je hier al eens geweest bent, maar ik denk dat je daar mee moet beginnen, zeker als je zoiets groots op wilt zetten.
Advies kan ik je verder niet geven, maar in ieder geval succes met alles.
liesbeth
Spraakwaterval

Berichtdoor Marc » di 23 maart 2010 08:01

B.t.w. veel succes en wijsheid met je plannen en meld je eens bij SPOC
Marc

Berichtdoor jpnace » wo 28 apr 2010 08:19

wie kan mij vertellen , wie de eigenaar van het damasco resort is?
is dat van APNA?
het gaat mij om de welstandsbepalingen en eventuele service kosten!!

alvast bedankt,

jepe
jpnace
Boekt vooruitgang

Berichtdoor Tim van der Putten » wo 28 apr 2010 09:29

APNA heeft de kavels verkocht en is geen eigenaar van Damasco resort (het is een naam)... volgens mij zijn het allemaal vrije kavels.. vraag naar de verkopende makelaars, deze kunnen je ongetwijfeld vertellen aan welke eisen je moet voldoen.. een echte welstandscommissie bestaat er niet.. als je ziet wat daar gebouwd wordt.. je hoeft alleen maar rekening te houden met de maximale dakhoogte, rooilijnen erf afscheiding etc..
Het leven is één groot feest, je moet wel zelf de slingers ophangen!
Tim van der Putten
Stamgast

Berichtdoor Marc » wo 28 apr 2010 09:54

Je kunt ook voorschriften opgelegd krijgen zoals verplicht materiaalgebruik, gevelafwerking, parkeervoorzieningen op eigen terrein etc. etc.

Het is ook verstandig om de laatste leveringsakte in te zien. Stel ik heb 2 kavels naast elkaar gekocht, waarvan ik er een weer verkoop, dan kan ik in dit te verkopen kavel eisen opnemen v.w.b. hoogte/breedte/rooilijnen e.d. voor zover deze niet in strijd zijn met de door de overheid gestelde eisen.

Dit tweede kavel verkoop ik met de eis dat de te bouwen woning niet hoger mag zijn dan 6 meter, terwijl 8 meter is toegestaan. Doordat er maar tot 6 meter gebouwd mag worden blijf ik een beter uitzicht houden.
Marc

Berichtdoor Jonathan » do 29 apr 2010 12:23

Hi Koen,

Ik wel ervaring met het bouwen met E.E.construction Je kan ze even bellen voor een afpraak om bouwadvies 5143088.

Veel plezier verder met het bouwen van u grote bungalow.

Jonathan
Jonathan

Berichtdoor Kees » za 15 mei 2010 09:31

Heeft iemand Koen gezien?
Of heeft hij zijn bungalowpark met mega zwembad in Indonesie gebouwd.

Kees
Kees
Stamgast

Berichtdoor Tim van der Putten » za 15 mei 2010 11:13

Misschien issie nog aan het zwemmen in dat MEGA GROTE zwembad....
Tim van der Putten
Stamgast

Berichtdoor Kees » za 15 mei 2010 13:29

Hopelijk heeft ie personeel dan om het MEGA ZWEMBAD schoon te maken :lol:
Kees
Stamgast

Berichtdoor SandraH » za 22 mei 2010 20:28

Wat zijn jullie flauw... jaloers jongens?? Haha kom ik aan hoor, net geregistreerd, nog niet voorgesteld en nu al kommentaar en kritiek... that's me... Sandra PS Waar halen jullie die leuke emoticons vandaan? Opgeduikeld uit het mega-zwembad soms?? ; )
SandraH

Berichtdoor Black Lion » zo 23 mei 2010 09:24

SandraH schreef:Wat zijn jullie flauw... jaloers jongens?? Haha kom ik aan hoor, net geregistreerd, nog niet voorgesteld en nu al kommentaar en kritiek... that's me... Sandra PS Waar halen jullie die leuke emoticons vandaan? Opgeduikeld uit het mega-zwembad soms?? ; )

Nee hoor @SandraH niemand van ons is jaloers. Als jullie opschieten hebben we een mooie plaats bij dat Mega Zwembad voor een Forum Meeting. :mrgreen: :mrgreen:
De plaatjes staan aan de rechter kant van het edit gedeelte de anderen komen van een andere website die door 1 van de leden was gevonden. Even op zo'n plaatje met je rechter muisknop en je ziet de details.
Maar ook even een welkom van mij uit.
Nu jouw voorstel om te zien wie wat en waar :wink: :)
Black Lion
ERE LID

Berichtdoor Michiel » zo 23 mei 2010 11:43

Of zou Koen dat kleine dingetje bij Barbara Beach gebouwd hebben? Hyatt ofzo?
Michiel

Berichtdoor Tim van der Putten » ma 24 mei 2010 05:06

Ja ik ben jaloers....eg wel...
Tim van der Putten
Stamgast

Forum Statistieken