Alles over wonen op Curaçao en het emigreren naar het eiland. Ontmoet hier andere bewoners en (potentiële) emigranten.

Re: Stratenkaart Curacao

Berichtdoor Chris » do 12 jun 2008 10:22

Goed plan Angelina. Bij de Plantage zijn nu trouwens de kaarten te krijgen!!!!
Chris

Berichtdoor TheoR » do 12 jun 2008 13:11

Op Grote Berg nog niet :cry: Kan moeilijk Harry meteen van al z'n kaarten afhelpen, bovendien is de Plantage de andere kant van dit immense eiland :wink:
TheoR

Berichtdoor swa » zo 20 jul 2008 17:50

Oude topic, nieuwe oplossing !!

deze link heb ik zojuist ontvangen, probeer het maar uit.

www.curamap.com

greetzzzz from mr. swa :D
swa

Berichtdoor TheoR » zo 20 jul 2008 18:32

Leuk mr. Swa, handig als je snel een straat zoekt. In de auto is het wat minder handig :wink:
Als ze het verder ontwikkelen kan het wel uitgroeien tot een soort map24 voor Curacao, ben benieuwd!
TheoR

Berichtdoor Gart » zo 20 jul 2008 19:00

Helaas klopt ook deze kaart niet met de werkelijkheid... qua ons straatje dan. Geen naam en doorgetrokken, waar hij toch echt dood loopt :shock:
I don't make an effort to fit in
Gart
Stamgast

Berichtdoor Marc » zo 20 jul 2008 20:27

Onze straat niet in het register, wel op de kaart.

Marc
Marc

Berichtdoor Jeroen » zo 20 jul 2008 20:33

Hij ziet er prachtig uit, helaas staat onze straat er niet op, noch in het register (Kaya Tronchi).

JJ
Jeroen

Berichtdoor Angelina » ma 21 jul 2008 09:47

Ziet er inderdaad leuk uit maar ook bij onze wijk mist ik behoorlijk wat straten...

groetjes!
Angelina
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor swa » ma 21 jul 2008 15:59

ik ben verder op de site gaan lezen en er staat dat dit de eerste versie is van de digitale curacao map, en dat ze het in fases gaan updaten.
verder zeggen ze ook dat een ieder die vragen en of suggesties heeft, of als er een straat ontbreekt je dit aan hun kunt melden via de mail.
ik zou zeggen ....... bombardeer ze maar met jullie klachten, misschien hebben we dan binnenkort een volledig geupdate digitale curacao kaart !! mooi en handg toch ?

gr swa
swa

Berichtdoor Isa » ma 21 jul 2008 16:21

Gart schreef:Helaas klopt ook deze kaart niet met de werkelijkheid... qua ons straatje dan. Geen naam en doorgetrokken, waar hij toch echt dood loopt :shock:

En de hele wijk Seru Bottelier bestaat niet.... Op zich wel een mooie map, ik denk dat versie 8.4 heel handig zal zijn (hopelijk in de nabije toekomst).
Good people dream things...
Outstanding people accomplish them...
Isa
Spraakwaterval

Berichtdoor Chris » ma 21 jul 2008 17:31

Helemaal niet zo heel slecht eigenlijk!!!! De kaart is inderdaad wel oud maar technisch wel grappig gedaan!
Chris

Berichtdoor Marc » ma 21 jul 2008 20:45

V.w.b. Brakkeput Abou is de kaart niet oud, alle straten staan er netjes op terwijl de wijk nog geen 2 jaar oud is.

Marc
Marc

Berichtdoor Marc » za 06 jun 2009 18:56

Lwuk.

Demo hier mogelijk?
Marc

Berichtdoor swa » za 06 jun 2009 20:58

ik was 1 maand geleden op Curaçao, en heb m'n splinternieuwe google g1 phone meegenomen, google maps werkt gewoon op Curaçao
swa

Berichtdoor liesbeth » zo 07 jun 2009 06:01

Als iemand, zonder verder aktief te zijn op het forum, zo'n bericht schrijft 'riekt' het wel naar reklame..... Het is wel leuk om te zien wat voor reakties er dan weer op komen :) .

Als het als hinderlijk wordt ervaren kan het gemeld worden aan de mods......(waarvan ik er sinds kort ook een van ben, alleen nog niet erkend want mijn naam wordt niet genoemd... ik moet nog door de ballotage commissie denk ik :D )
liesbeth
Spraakwaterval

Berichtdoor TheoR » zo 07 jun 2009 11:22

Leuk dat je het hebt gemeld Olav. Maar uh jullie navigatiesysteem weet waar kavel H20CA ligt? Of naast Q2? Ik noem maar een voorbeeld van de meest rare straten en nummers en de logica die soms volledig ontbreekt (geen volgorde etc.). Hoe lossen jullie dat op of is het een systeem wat je ongeveer naar het ingevoerde adres brengt? :lol: De markt voor deze systemen zie ik ook niet zo want als inwoner weet je na een paar weken overal de weg. Misschien de autoverhuurbedrijven maar vraag me meteen af waarom die er in zouden investeren. Hoe zien jullie dat zelf Olav? Ik zal een stukje op het Curacao technology blog zetten, leuke ontwikkeling hoor.

Swa, Google maps heeft toch geen kaartmateriaal van Curaçao? Kan niks vinden online. Zou super zijn als het beschikbaar is of komt, eindelijk een routeplanner ;-)
TheoR

Berichtdoor MartijnS » zo 07 jun 2009 11:57

Jawel Theo, na het bericht van Swa te hebben gelezen een paar dagen geleden (weet niet hoe ik bij dit onderwerp uitkwam, misschien door andere spam) zag ik dat Curaçao opeens meer dan alleen een witte vlek op Gmaps en zijn er nu overal straten, wijken, etc...
MartijnS
Forumlid Cum Laude

Berichtdoor TheoR » zo 07 jun 2009 12:13

Ja ik zie het! Nog verre van compleet trouwens, maar het begin is er. Mooi hoor, kan curamap wel inpakken als het Googlemateriaal eenmaal compleet is.
TheoR

Berichtdoor Henke » zo 07 jun 2009 14:53

ik bezit al jaren een complete digitale kaart van Curacao, vanwege mijn werkzaamheden als AutoCAD tekenaar.
(zelfs de nieuwe verkavelingsplannen heb ik)

info aan derden geef ik natuurlijk niet zomaar...........
:wink:
Henke

Berichtdoor TheoR » zo 07 jun 2009 15:16

Henke, de kaarten van jou zijn toch wel anders als Google maps. Google maps biedt een routeplanner en combi's van kaart materiaal en satellietbeelden. Stel me voor dat jouw kaarten gedetailleerder zijn. Mooi systeem hebben ze trouwens bij het Kadaster, was erg onder de indruk toen ik een printje van onze kavels moest hebben. Is dat ook wat jij hebt?
TheoR

Berichtdoor swa » zo 07 jun 2009 16:34

ik was ook een beetje verbaasd toen ik met mijn G1 phone gmaps op curacao kon gebruiken, dus ze hebben wel ergens een digitale map weten te bemachtigen, ben benieuwd waneer ze de huidige kaart gaan updaten.

@ theo, idd bij kadaster hebben ze een digitaal systeem ik heb zelf vorig jaar daar wat gegevens opgevraagd en je krijgt digitale printouts van desbetreffende kavels.
swa

Berichtdoor mhk » ma 08 jun 2009 10:04

Ik heb afgelopen weekend een iphone 3g gezien van een vriend die via de apple apps store een navigatie programma gedownload heeft dat goed schijnt te werken op curacao. Het werkte niet met google maps! En de straten worden gedetalleerd weergegeven. Ik had niet veel tijd om het uit te proberen en hij had het zelf ook pas maar op eerste gezicht ziet het er heel goed uit (zoals een normaal navigatie systeem) Ik zal er binnenkort wat meer van weten. Werkt dus alleen op de Iphone.

(Swa, je weet wel van wie)
mhk
Heeft er zin in

Berichtdoor mhk » ma 08 jun 2009 11:45

Ok, hier wat meer info voor de techneuten. Het navigatieprogramma dat de Iphone gebruikt is van http://www.motionx.com en de mappen zijn van http://www.openstreetmap.com
Zie onderstaande link om een idee te krijgen van hoe gedetailleerd de kaart van curacao is...kaarten kunnen als ik het goed begrijp door gebruikers geupdate/bewerkt worden.

http://www.openstreetmap.org/?lat=12.10 ... rs=B000FTF

Ik vraag me af of je dit programma op een garmin/tomtom kunt zetten. Lijkt me van wel.
mhk
Heeft er zin in

Berichtdoor Marc » ma 08 jun 2009 12:26

Ik vraag me af of je dit programma op een garmin/tomtom kunt zetten.

Ik ben geen techneut maar ik kom het volgende tegen als je wat dieper graaft:
<extensions>
- <gpxx:WaypointExtension xmlns:gpxx="http://www.garmin.com/xmlschemas/GpxExtensions/v3" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.garmin.com/xmlschemas/GpxExtensions/v3 http://www.garmin.com/xmlschemas/GpxExt ... ionsv3.xsd">
<gpxx:DisplayMode>SymbolAndName

Zie daar iets van Garmin staan.
Marc

Berichtdoor TheoR » ma 08 jun 2009 13:14

De openstreetmap heeft ook alleen maar de hoofdwegen en dan nog vooral in en rond de stad, dus niet heel erg geschikt voor navigatie.
Ik zou het systeem van Olav weleens willen proberen, waar is zijn bericht trouwens gebleven? Eerdere reacties slaan nu nergens meer op, jammer moderators!
TheoR

Berichtdoor liesbeth » ma 08 jun 2009 14:51

Mijn naam is haas , hoor Theo!
liesbeth
Spraakwaterval

Berichtdoor swa » ma 08 jun 2009 15:29

(Swa, je weet wel van wie)

hee birdman bo tey ? :lol: :lol:
swa

Berichtdoor Spasticslomo » za 13 jun 2009 05:21

Ik raadpleeg deze als ik de papieren kaart niet bij de hand heb

http://curamap.com/index.php
Spasticslomo

Berichtdoor Henke » za 13 jun 2009 11:10

@Spasticslomo: daarmee kom je in de buurt, maar de directe ligging ( ook niet van alle straten) wordt niet secuur weergegeven.

@TheoR: ik heb idd hetzelfde kaartmateriaal als het Kadaster heeft.
;)
Henke

Berichtdoor HFL » wo 01 jul 2009 20:04

Wat dachten jullie van http://curamap.com/index.php :D
HFL
Heeft er zin in

Berichtdoor Marc » do 02 jul 2009 02:56

Kijk eens in dit topic, bijna precies een jaar geleden, :lol: :lol:
Marc

Berichtdoor TheoR » do 02 jul 2009 09:36

Lezen is niet voor iedereen gemakkelijk of men neemt de moeite niet, dat blijkt wel vaker. Maar deze tip van HFL is wel goed bedoeld ;-)
TheoR

Berichtdoor HFL » vr 03 jul 2009 18:26

Lezen is niet voor iedereen gemakkelijk of men neemt de moeite niet, dat blijkt wel vaker. Maar deze tip van HFL is wel goed bedoeld ;-)

Had nog wel gecheckt middels "zoeken op: curamap", maar had alleen de eerste pagina gezien. Sorry.
HFL
Heeft er zin in

Berichtdoor RubenV » wo 08 jul 2009 06:38

Goed nieuws! Bij Google Maps zijn ze begonnen de kaart van Curacao te integreren en deze van straatnamen te voorzien. Ze zijn nog helemaal niet ver (volgens mij hebben ze slechts Marie Pampoen van namen voorzien nu) maar als ze hiermee doorgaan kunnen we ons Dushi Korsou binnenkort ook per Google Maps bekijken... Nu nog een Google Earth "update" met scherpere foto's, hoewel ik dat niet zie gebeuren.

De link is een beetje lang, maar klikken en je zit meteen op Curacao:
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Curacao,+Nederlandse+Antillen&sll=52.469397,5.509644&sspn=2.99857,9.876709&ie=UTF8&ll=12.116872,-68.928223&spn=0.150382,0.308647&z=12
RubenV

Berichtdoor TheoR » wo 08 jul 2009 08:00

Ruben, ik zie geen verschil met een maand geleden dus er lijkt weinig ontwikkeling in te zitten. Wat is het goede nieuws? Lees dit topic even terug dan zul je zien dat het begin van Google maps voor Curacao al gemeld is ;-)
De Google earth foto's zouden iedere paar jaar geupdate moeten worden dus dat zal voor Curacao ook wel gebeuren, inderdaad jammer dat sommige delen nog vaag zijn maar ach daar komt toch nooit iemand :lol:
TheoR

Berichtdoor beer » wo 08 jul 2009 08:19

Dat is een deal die we met goochel earth hebben, dan komt er niemand 8)
beer

Berichtdoor Bauke » wo 08 jul 2009 11:32

Enkele wegen zijn incompleet en enkele wijknamen kloppen ook voor geen meter. Kijk maar eens rond bij "Round Hill" (waar komt deze naam in hemelsnaam vandaan? 't zou Bonam moeten zijn) met "satelliet" ingeschakeld .. Je zult zien dat enkele wegen schuil zitten achter wolken en derhalve niet als dusdanig zijn "herkend".

De wegennamen kloppen hier en daar ook niet altijd. Ook is de school van onze kids onterecht bestempeld als een supermarkt (daar nabij boca simon).
Bauke
Stamgast

Berichtdoor Anjer » za 05 sep 2009 14:12

De TomTom van Curacao is er inmiddels: WaraWara GPS, t/m zondag kun je 'm op de Living beurs zelf uitproberen.
Anjer

Berichtdoor Henke » ma 07 sep 2009 12:57

Anjer schreef:De TomTom van Curacao is er inmiddels: WaraWara GPS, t/m zondag kun je 'm op de Living beurs zelf uitproberen.

ik weet wie dat programma heeft gemaakt, en ik weet ook wie daarvoor het kaartmateriaal heeft gegeven.
:) :mrgreen:
Henke

Berichtdoor WIM » ma 07 sep 2009 13:30

Dat is fijn Henke mogen wij het ook weten of hou deze info voor je zelf. 8)

:D
Leer van vergissingen van een ander je leeft zelf niet lang genoeg om ze zelf allemaal te maken.
WIM
Stamgast

Berichtdoor beer » ma 07 sep 2009 14:21

Gaat verder niemand wat aan :twisted: :twisted:
:wink:
beer

Berichtdoor WIM » ma 07 sep 2009 14:27

beer ik zou het toch graag willen weten ben n.l nogal nieuwsgierig, en ik ben niet zo gek op raadsels. :mrgreen:
Dus duidelijkheid graag. :wink:

:D
Leer van vergissingen van een ander je leeft zelf niet lang genoeg om ze zelf allemaal te maken.
WIM
Stamgast

Berichtdoor Anjer » ma 07 sep 2009 16:25

Wim, ik ben een van de makers. We zijn meer dan een jaar bezig geweest om stilletjes alle straten van Curacao meerdere keren af te rijden met een tweetal auto's met GPS-meetapparatuur en ook alle straatnaambordjes en verkeersborden voor eenrichtingsverkeer e.d. te fotograferen. Henke heeft ons geholpen met data om de huisnummers te kunnen verbeteren (drama op Curacao zoals je weet), staat gepland voor de volgende kaartupdate.
Anjer

Berichtdoor TheoR » ma 07 sep 2009 16:53

Lijkt me een vreselijk werk om zoiets voor Curacao te ontwikkelen Anjer, idd al die onlogische nummeringen en straatnamen die ontbreken. Hoe hebben jullie dat opgelost, of is navigeren op huisnummerniveau niet mogelijk?
In ieder geval succes met de verkoop! Misschien moet je even op de site aangeven waar ze te koop zijn.
TheoR

Berichtdoor Anjer » ma 07 sep 2009 18:28

Het was een enorme klus, zelfs met een team van 4 mensen. Maar het is wel cool om nu gewoon op Curacao rond te rijden met navigatie, dus dat maakt veel goed! Het probleem van straten zonder naam hebben we opgelost doordat je ook een wijk kunt zoeken als bestemming, hij weet circa 250 wijknamen te vinden. Je kunt bij zoeken op adres een huisnummer opgeven, maar de nauwkeurigheid daarvan is nog beperkt. Dat zullen we dus steeds verder verfijnen met volgende kaartupdates.

Ze liggen eind september in de winkels, o.a. bij Bruna en DA. In de tussentijd zullen we de site inderdaad verder invullen, dat is er door de beurs nog niet van gekomen.
Anjer

Berichtdoor Kiwi » wo 16 sep 2009 20:28

Anjer, komt de kaart ook los beschikbaar b.v. voor mensen die al een Garmin GPS hebben?
Kiwi
Lid van de club van 100

Berichtdoor Anjer » di 29 sep 2009 12:19

Kiwi, nee ze zijn alleen als complete unit verkrijgbaar, met de kaart van Curacao en de USA "ingebakken".
Anjer

Berichtdoor Marc » wo 28 okt 2009 12:28

google maps navigation komt gratis: HIER
Marc

Berichtdoor Anjer » wo 28 okt 2009 17:39

Marc schreef:google maps navigation komt gratis: HIER

Alleen in Amerika, daar hebben ze namelijk wel fatsoenlijk kaartmateriaal (en Streetview)...
Anjer

Vorige
Forum Statistieken