Alles over wonen op Curaçao en het emigreren naar het eiland. Ontmoet hier andere bewoners en (potentiële) emigranten.

emigreren naar curacao

Berichtdoor brouwn en ong-a-kwie » zo 15 jun 2008 07:49

Hallo allemaal,
Mijn naam is Calixto Brouwn en ik ben nieuw op dit forum. Mijn vrouw, 3 kinderen en ik bekijken de mogelijkheden om te verhuizen naar Curacao. Uit alle berichten van jullie begrijp ik dat dat niet altijd even makkelijk is. Volgende maand ga ik voor 12 dagen naar Curacao om een aantal gesprekken te voeren met potentiële werkgevers. Ons plan is binnen nu en 2 jaar te emigreren. Ik ben gymleraar en tevens bedrijfsleider van een fitnesscentrum en zoek in een vergelijkbare branche naar iets waarmee ik straks op Curacao in het levensonderhoud van ons gezin kan voorzien. Heeft één van jullie wellicht tips voor me?
brouwn en ong-a-kwie

Re: emigreren naar curacao

Berichtdoor lili » zo 15 jun 2008 17:13

He, Calixto, welkom. Leuk dat je plannen hebt om te komen. Zoals met alle anderen is het advies op het forum altijd: kom kijken, orienteer je en beslis. Het is heerlijk leven hier! Re-migratie?
Je kunt niet struikelen op je knieën
lili
Forum Hero

Berichtdoor Angelina » zo 15 jun 2008 18:40

Welkom op het forum!

Veel schrijf en lees plezier en wie weet tot gauw op het eiland!
Angelina
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor Monique » ma 16 jun 2008 01:12

Welkom :wink:
Monique

Berichtdoor Isa » ma 16 jun 2008 07:20

Hallo Calixto en gezin, welkom!

V.w.b. je vraag over de mogelijkheden bij fitnesscentra. Waarom niet zelf een fitnessclub beginnen?
Er zijn verschillende sportscholen op het eiland, maar mijns inziens is er altijd nog plek voor een goeie. Zo is de een te klein, de ander te trendy, de een te ver, de ander te duur, enz.
Aan deze kant van het eiland (Jan Thiel, Jan Sofat, Brakkeput, enz) is er bar weinig (Alleen Atrium, altijd heel druk, en BodyBeach bij Seaquarium, vrij klein).