Waar kan je het beste met de hond wandelen??

Alles over wonen op Curaçao en het emigreren naar het eiland. Ontmoet hier andere bewoners en (potentiële) emigranten.

Waar kan je het beste met de hond wandelen??

Berichtdoor natasja » 30 jul 2010 15:17

Ik vroeg mij af, waar je het beste met de hond kan wandelen??
En weet iemand ook , welk strand het toegestaan is de hond mee te nemen.
We zijn net op Curacao en moeten alles nog een beetje verkennen.
Alvast bedankt!
Natasja
natasja
Welkom nieuw forumlid

Re: Waar kan je het beste met de hond wandelen??

Berichtdoor Black Lion » 30 jul 2010 15:44

Het nodigd wel uit naar de bekende flauwe grap, je kan het beste met de hond op straat lopen, maar dat is natuurlijk flauw. @Natasha als je eens een locatie waar jullie verblijven opgeeft dan kunnen we makkelijker vertellen hoe en wat. Zit je aan de westpunt, bandabou of grote berg????
Noem maar op. Er zijn stranden waar je met de hond kan komen, maar hou rekening dat de locale bevolking er niet altijd echt blij mee is. Bij de hotels nabij het WTC zie ik regelmatig aan 1 kant van het publieke strand mensen met honden die daar dan ook de zee ingaan. Het deel waar de mensen zijn zie je ze niet. Ongetwijfelt zullen de mensen met honden die nabij de zee wonen je een beter antwoord kunnen geven. Die zijn er zat.
Maar onthoud altijd dat de meeste locals hun honden op het perceel houden.
Life is a Joke, I make the Joke bigger, if I die, don't cry, gif me a big smile
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Herbie & Bianca » 30 jul 2010 16:57

Black Lion schreef:Maar onthoud altijd dat de meeste locals hun honden op het perceel houden.

als ze de poort dicht houden of de honden aan de ketting hebben liggen (helaas), BL ik denk dat je niet zoveel achter de p.c. moet zitten en meer naar buiten moet gaan :wink: :wink: dan zie je hoeveel honden er los lopen :lol: :lol:

natasja, zoek ff op het forum er is al veel geschreven over honden en uitlaat plekken voor honden.
De lach is de vriendelijkste muziek van de wereld.
Herbie & Bianca
Stamgast

Berichtdoor Black Lion » 30 jul 2010 17:24

Mijn poort is altijd dicht Herbert en de honden 6 stuks liggen aan de lijn. Ik overzie mijn perceel compleet want ik zit altijd met m'n laptop op de porch en ervoor :lol: :lol:
En idd ik zie veel en vaak honden loslopen maar dat zijn of de standaard zwerfhonden of de losgebroken huis honden. We zagen er vanochtend helaas weer 1 met halsband ( dus ontsnapt) en midden op de weg, gelukkig is deze niet aangereden.

Vaak liggen de perceel honden aan een te dunne ketting of loopkabel. Dun kost weinig dus die eerst. Ik heb de dikke loop kabels voor mijn honden. Vaak laat ik er na 22:00 2 los lopen maar eerst de poort met ketting op slot. Wire is hoog dus daar kunnen ze niet overheen.

BL ik denk dat je niet zoveel achter de p.c. moet zitten

Meestal zit ik voor de computer, erachter zie ik alleen maar kabels :lol: :lol: :lol:
Life is a Joke, I make the Joke bigger, if I die, don't cry, gif me a big smile
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor natasja » 30 jul 2010 18:10

Okee, ik had al gezocht...maar kon het niet echt vinden!!!
Maar goed ...wij zitten in montana.
Super bedankt voor jullie snelle reactie
Natasja
natasja
Welkom nieuw forumlid

Berichtdoor Gerard » 30 jul 2010 18:44

Eigenlijk Gerard & Anouk samen....
Gerard
Lid van de club van 100

Berichtdoor natasja » 30 jul 2010 22:54

Super...dank je wel.
Ik had even geinformeerd en idd dat zei een kennis van mij ook!
Nou ik zal ff snel kijken daar.
natasja
Welkom nieuw forumlid

Berichtdoor Gerard » 31 jul 2010 03:22

St. Jorisbaai is één plek, er zijn veel meer plekken waar je leuk kunt wandelen...

Als je st.Jorisbaai niet kunt vinden; Weg naar Santa Catarina (zo heet de weg) helemaal uitrijden, kom je bij een soort van wachtershuisje.
Groet de beste man even en rij het terrein op. Rechtdoor, rechts een (ooit) landhuis en alsmaar rechtdoor... tot je bij het water komt en vanaf daar kun je verschillende kanten op. Wij gaan vaak links het water volgen tot einde. Parkeren de auto en lopen links om bij de bulten omhoog, weer naar beneden langs water zeg maar, er loopt wel een soort pad. Je loopt dan langs water, door water weer over de bulten tot je helemaal bij het einde komt, eigenlijk daar waar het water naar binnen stroomt. En dan weer terug.
Vergt wel enig klim en klauter werk!!!! En neem water schoentjes mee...
Eén voorwaarde, je hond moet van zwemmen houden..
bij het verlaten van st.Jorisbaai, wel weer even de man in het wachtershuisje groeten!

Voor mensen aan de andere kant van het eiland, rondje om de zout pannen van Boca, parkeren Boca Sami bij duikschool Wedervoort of aan de weg naar Bullenbaai.
Een handig kleiner rondje is vanaf de weg naar bullenbaai, parkeren kan overal, en loop lekker om de zoutpan via het smalle stuk, dus niet helemaal tot de zee/Boca. Vanaf Boca om de zoutpan lopen is wat langer en met hoog water kan het wat "avontuurlijk" worden...

Ook leuke, maar lange route; vanaf Boca Sami, weer vanaf Wedervoort, loopt je naar een bruggetje (als je bij Wedervoort parkeert loopt je richting zoutpan, waar de zee zoutpan in of uit stroomt is een klein houten bruggetje, kan niet missen!) daar loop je overheen, rechtdoor langs een soort van pad omhoog de berg op en zo kun je doorlopen tot Vaarsenbaai. vanaf daar kun je eerst over de weg terug en later weer door de zoutpannen terug lopen, dit is wel een grote wandeling!! Even een leuk weetje, als je vanaf het bruggetje de berg omhoog loopt kom je na 10 meter (eigenlijk waar het steile ophoud) een klein pad naar links tegen, weer omhoog. Als je dat doet, klim tussen de lage bomen door kom je bij een soort open plek. Hier heeft ooit een "fort" gestaan. Nu staan er nog wat restjes.. maar wel een geweldig uitzicht! Als je dan iets naar rechts tussen de cactussen naar beneden loopt zie je benden nog enkele grote kanonnen liggen.
http://public.blu.livefilestore.com/y1p6UmNwjxtq1ZwejuFTSHGVUD7BSIXX275eovgwrcL84oLKdnTIR7_T7ZxVUMXCRVON0d1DOMtVcrZYrsD9B7eew/30.JPG?psid=1
Voor beide route geld, neem de zoutpannen aan de linkerkant!! (vanaf de weg naar Bullenbaai richting Boca/zee) Rechts om kan wel het eerste stuk maar waar de zoutpan smaller wordt zul je toch links om moeten... Of het stukje avontuurlijk lopen, wat ook leuk is als je er van houd! :D

Nog iets verder bij Landhuis Asencion. eigenlijk net ervoor, waar de weg naar Westpunt zich splitst in twee banen ga je Rechts een zandweg in (naar de schildpadden) daar zijn ook enkele wandel routes, er wordt daar wel verwacht dat je hond vast zit! (iets met natuur) Maar niet hoe lang de lijn moet zijn.. :lol:
Als je de route naar de oude mijn en rails loopt, houd er rekening mee dat je jezelf, en dus ook je hond, een paar keer omhoog moet tillen, niet echt een rolstoelvriendelijke route zeg maar...
En daarna kunnen ze weer lekker zwemmen bij de parkeerplaats! :D

Voor alle wandel routes geld, ga vroeg en neem wat water mee! Niemand gaat hier rond 12en voor zijn lol in de volle zon lopen :roll:
Denk er aan dat jij honden wel leuk vind maar de meeste mensen op het eiland niet! Vooral op zondag ochtend kan het ook druk zijn met fietsers (ATB) in de zoutpannen, en honden en fietsers is geen goede combinatie... Als je mensen tegen komt roep je hond bij je en zet hem vast aan de riem. Luistert je hond niet? Dan gewoon aan de lijn houden... (of je hond trainen) En mensen, laat geen afval zwerven :evil:

Veel plezier!!!

GH

(oh ja, deze wandel routes voor de hond zijn ook prima zonder viervoeters te doen! :D :D )
Eigenlijk Gerard & Anouk samen....
Gerard
Lid van de club van 100

Berichtdoor Gert-jan vos » 05 aug 2010 15:57

wat ook erg leuk voor de honden is, is aan de rechterkant van zanzibar je komt daar meerdere honden tegen, je kan redelijk goed lopen en als je het zelf ook leuk vind je kan er goed met de honden zwemmen, mijn beide honden (labrador, en een kruising amerikaanse buldog - benner senner) zijn er helemaal gek van, maar idd hou je hond goed in de gaten, de lokale bewoners zijn vaak erg bang voor honden zeker als ze groot zijn, voor mijn buldog lopen ze allemaal een stukje om ook als hij vastzit
http://gertjanenyvonneopcuracao.blogspot.com
Gert-jan vos
Welkom nieuw forumlid

Berichtdoor Momo » 17 aug 2010 16:54

Ons (van de honden en mij dan) favoriete rondje is rond de zoutpannen van Jan Thiel. Op de rotonde einde Caracasbaaiweg rechts, weg uitrijden en direct aan de overkant parkeren. Tussen de witte stenen door naar beneden, rechts aanhouden tot je op de vlakte komt. Je kunt de wandeling daar zo lang maken als je zelf wilt. Om even te zwemmen en balletje te gooien is Playa Kanoa favoriet. Door de weeks kun je het rijk daar nog wel eens alleen hebben. Fantastische plek.
Zonder bluf is het leven duf.......
Momo
Boekt vooruitgang

Keer terug naar Wonen en emigreren