Alles over de economische binding met het eiland. Werk, stages en andere zakelijke aangelegenheden.

Grond kopen op Grote Berg te Curacao

Berichtdoor sjoerd » ma 17 sep 2007 15:35

Beste mensen, wie o wie heeft er inhoudelijke informatie over het aankopen van kavels in Curacao? Specifiek dus op Grote Berg.

Wat zijn de kosten? links voor duidelijke overzichtspagina's.

Gerelateerde vraag: de bouwverplichting als je een kavel koopt kunnen jullie daar iets over zeggen? Hoe zit dat door de bank genomen in dit gebied? Wie is degene op Curacao die dit controleert?
sjoerd
Boekt vooruitgang

Berichtdoor Isa » ma 17 sep 2007 15:58

Hallo Sjoerd,

Degene die veel kavels op Grote Berg verkoopt is Halabi.
http://www.halabirealestate.com/communi ... eberg.html

Over bouwverplichting - het verschilt per projectontwikkelaar. Degene die de bouw controleert - DROV (dienst ruimtelijke ordening en volkshuisvesting).
Isa
Spraakwaterval

Berichtdoor sjoerd » di 18 sep 2007 16:40

top isa, perfecte tip. Is wel redelijk aan de prijs maar Grote Berg is redelijk qua prijs gezien de andere lokaties op Curacao.

Dank voor je tip!
sjoerd
Boekt vooruitgang

Berichtdoor SeverusSnape » za 22 sep 2007 08:28

Heb gezien dat ook project ontwikkelaars gewoon grond + huis kopen, bulldozer nemen en alles leeggooien...heb je ook een kavel...zo doen ze dat hier tenminste wel eens...vooral de gemeentes
SeverusSnape

Berichtdoor SaoJoao » do 13 dec 2007 13:28

Wel een beetje een oude topic maar vergeet niet de op Grote Berg de vliegtuigen al redelijk laag overvliegen en je de dodenweg moet nemen telkens je naar de winkel of de bewoonde wereld gaat (afstand valt goed mee en de dodelijkste stukken vermijd je wel)
SaoJoao

Berichtdoor Bauke » do 13 dec 2007 15:19

SaoJoao schreef:Wel een beetje een oude topic maar vergeet niet de op Grote Berg de vliegtuigen al redelijk laag overvliegen en je de dodenweg moet nemen telkens je naar de winkel of de bewoonde wereld gaat (afstand valt goed mee en de dodelijkste stukken vermijd je wel)
Dodenweg? Verklaar nader? :)
Bauke
Stamgast

Berichtdoor Isa » za 15 dec 2007 09:07

Nou.... toevallig gisteren ben ik een (tijdelijke) huurhuis wezen bekijken bij Kashutuin, na alle lofzang over Band'Abao (gewoon om te zien of het meevalt qua afstand etc)....

Pfff.... even voor Grote Berg was er een gigantisch ongeluk gebeurd (vandaar Dodenweg, alle debielen die perse moeten inhalen) en we zaten vast in de file voor een half uur. Op de terugweg weer 3 kwartier in de file stilgestaan. Dus.... de keuze werd voor ons gemaakt, er zijn vanaf dat punt geen alternatieve wegen om in Punda te komen.
Grote Bergers, Coral Estate-magnaten, ik kom graag bij jullie op de koffie of op de borrel, maar wonen? Nee, dat laat ik voorbij gaan... 8)
Isa
Spraakwaterval

Berichtdoor Bauke » za 15 dec 2007 10:39

Ik heb ergens in dit forum opgepikt dat deze weg wordt verbreed. Zijn deze werkzaamheden al aan de gang of staat het alleen nog in de planning?
Bauke
Stamgast

Berichtdoor Jeroen » za 15 dec 2007 13:38

Jammer Isa, was gezellig geweest als je in de buurt had gewoond. Waarom trouwens Kashutuin wel en GB niet?

En ja die weg er naartoe: elke plek heeft wel wat. Ik moest laatst naar Amigoe (check de krant van vandaag) en werd ook niet erg vrolijk van de Caracasbaaiweg, volgens mij zijn er niet zoveel verschillen, afgezien van de ongevallen dan...

Bauke: verbreding van de Weg naar Westpunt is nooit een officieel plan geweest, reken er dus maar niet op voor de komende tijd.

JJ
Jeroen

Berichtdoor Isa » za 15 dec 2007 14:28

Jeroen schreef:Waarom trouwens Kashutuin wel en GB niet?

En ja die weg er naartoe: elke plek heeft wel wat. Ik moest laatst naar Amigoe (check de krant van vandaag) en werd ook niet erg vrolijk van de Caracasbaaiweg, volgens mij zijn er niet zoveel verschillen, afgezien van de ongevallen dan...

JJ

Er stond een huis te huur daar, dus... Ik kom niet vaak huurhuizen tegen bij Grote Berg (uitgezonderd van Joyce en Marcel), de meeste blijken voor marinepersoneel te zijn.

Caracasbaaiweg - ook een crime. Buiten de spits is het nog net te doen. Maar er zijn meerdere wegen die naar de Amigoe leiden (Seru Loraweg en dan bij Scherpenheuvel afslaan). Dat bedoel ik met alternatieven - wij kunnen via Zuurzak achterlangs in Punda of Salinja komen.
Isa
Spraakwaterval

Berichtdoor Isa » za 15 dec 2007 15:00

JaapB schreef:Isaaaaaaaa, dat valt mij een beetje van je tegen dat je geen sluipweg weet vanaf Kashutuin. Recht tegenover Kashutuin gaat een weg naar Bullenbaai en dan kom je uiteindelijk bij supermarkt Centrum Piscadera uit. Toegegeven je hebt er een Vitara voor nodig, maar ik heb er bussen en betontrucks zien rijden, dus met een Matrix is het te doen lijkt mij.

Jaap, men kan zien dat je een tijdje weg bent van het eiland. Het heeft hier GEREGEND (nog steeds trouwens) dat wil je niet weten.
Ik had nog aan dat weggetje gedacht, maar zonder roeiboot of mud-bike kom je niet bij Bullenbaai door die modder.
Enfin... misschien wordt het toch Kashutuin (de alternatieven zijn summier en belachelijk duur).
Isa
Spraakwaterval

Berichtdoor lili » za 15 dec 2007 22:12

Moet je eens luisteren, Isa: de volgende keer als je door 'mijn' straat rijdt wel even omkijken als ik me de longen uit het lijf roep, ja (Isaaaaaa!!! (ja, het eerste wat in me opkwam)) :lol: Volgende keer even stoppen voor een kopje koffie en een sneetje kerstbrood!
Je kunt niet struikelen op je knieën
lili
Forum Hero

Berichtdoor Isa » zo 16 dec 2007 08:09

Sorry sorry sorry - je hebt een PB!

Ik was heus niet Schelpwijk aan het scouten als woonlocatie (hoewel.... het leek wel erg gezellig!).
Isa
Spraakwaterval

Berichtdoor Joyce » zo 16 dec 2007 09:22

Ik snap echt niet wat bewoners aan de andere kant van de brug (;-)) toch met die afstand hebben.... We komen zeer geregeld aan de andere kant, en hebben echt helemaal geen probleem met de afstand. Misschien komt dat ook wel een beetje, omdat we in Nederland vanuit Limburg ook altijd stukken moesten rijden naar leuke attractieparken, strand, etc.
Als ik mensen spreek die nooit aan de westkant komen, denk ik...jullie missen zoveeeel moois hier! Zo..dat moest ik ff kwijt!

En ja op GB komen vliegtuigen laag over, maar daar raak je snel aan gewend! Ik merk het nu vaak niet eens meer.
En ja, de dodenweg is niet prettig, maar dat vind ik van de Caracasbaalweg ook niet, dus eens met mijn wijkbewoner JJ :-)
Joyce

Berichtdoor Dorien » zo 16 dec 2007 14:24

de Caracasbaalweg

haha leuke woordspeling, Joyce :lol:
Dorien

Berichtdoor Joyce » zo 16 dec 2007 16:15

Hihi...ik dacht dat het niemand zou opvallen!! :lol:
Joyce

Berichtdoor SaoJoao » di 18 dec 2007 16:41

We waren maar een maandje op t eiland maar dat was genoeg om bijna doodgereden te worden.

Een Jeep kwam van Willibrordus, richting dodenweg, in een rotvaart door de bochtjes gereden juist voorbij de flamingos. Hij was ook nog enkele wagens aan t inhalen en reed net niet frontaal op ons in. Op tijd kunnen remmen (er was wel geen pechstrook om naar uit te wijken) en die jeep heeft nog een tandje kunnen bij steken zodat hij ons rakelinks miste. Later die avond was er een dodelijk ongeval op de dodenweg (kon hij wel zijn).
SaoJoao

Berichtdoor Paul (fox) » di 18 dec 2007 19:02

Denk dat er ook flink wat alcohol in het spel is..en men het niet zo nauw neemt.
Of heb ik het mis?
Zijn de regels wat betreft alcohol in het verkeer vergelijkbaar met Nederland? Of moet je als je aangehouden word over een lijntje lopen?
Paul (fox)

Berichtdoor TheoR » di 18 dec 2007 21:59

Het is heel eenvoudig Paul, je wordt niet aangehouden! Vandaar ook zoveel ongelukken. Je hebt helemaal gelijk, het stond niet al te lang geleden nog in de krant dat alcohol de meeste doden in het verkeer veroorzaakt.
TheoR

Berichtdoor SaoJoao » wo 19 dec 2007 09:50

Zeker in t weekend moet je na de middag niet de baan op (zondag vanaf 3 a 4 uur is t gevaarlijkst, iig in Banda'Bou)
SaoJoao

Forum Statistieken