NL Politiek na de val vs Antillen en Aruba

Hier mag het "nergens" over gaan.

NL Politiek na de val vs Antillen en Aruba

Berichtdoor Black Lion » 26 feb 2010 17:18

De VVD vindt dat de toekomst van Bonaire, Sint Eustatius en Saba niet in de Tweede Kamer kan worden behandeld nu het kabinet demissionair is.

http://www.rnw.nl/nl/caribiana/article/vvd-wil-besluit-toekomst-antillen-uitstellen

De PVV is niet onder de indruk van het lobby offensief van de Antilliaanse premier Emily de Jongh-Elhage. In een brief aan verschillende Haagse politici schrijft de premier dat de staatkundige hervorming van de Antillen geen uitstel duldt. Op de agenda voor volgende week donderdag 4 maart staat nog steeds de behandeling van de BES-wetgeving gepland, maar volgens PVV Tweede-Kamerlid Brinkman is het onzin om door te gaan met de besprekingen.

http://www.rnw.nl/nl/caribiana/article/%E2%80%98bes-wetgeving-behandelen-schone-schijn%E2%80%99

VVD & PVV, was hier al bang voor. VVD wil weer eens wachten om dan met een nieuw kabinet samen met de PVV de antillen op hun kont gooien. Zie hier toch wel wat duistere wolken zoals stopzetting van de schuld sanering.
PVV zal wel achter het plan staan de Antillen af te stoten maar dan wel gratis en voor niets. Hero wil zodra hij op Curacao aankomt een "onder 4 ogen"gesprek met Wiels.
9 juni als de verkiezingen zijn en we de afloop weten zullen we hopelijk ook weten wat ons te wachten staat.
Life is a Joke, I make the Joke bigger, if I die, don't cry, gif me a big smile
Black Lion
2e Beheerder

Re: NL Politiek na de val vs Antillen en Aruba

Berichtdoor Marc » 26 feb 2010 18:33

Volgens van Bijleveld is de schuldsanering al rond en geregeld bij AMvB, zie Antilliaans Dagblad van gisteren en kan Nederland v.w.b. deschuldsanering niet meer terug.
[cum grano salis]
Marc
archivaris

Berichtdoor Henke » 26 feb 2010 23:31

Black Lion schreef: Hero wil zodra hij op Curacao aankomt een "onder 4 ogen"gesprek met Wiels.
9 juni als de verkiezingen zijn en we de afloop weten zullen we hopelijk ook weten wat ons te wachten staat.

hahaha, weet Hero B. al dat Helmin Wiels losse handjes heeft?
(al zie ik dat best graag gebeuren)
:mrgreen:
burgelijke ongehoorzaamheid......nu nog de daad bij het woord voegen!
Henke
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor Black Lion » 27 feb 2010 01:18

Zojuist via Tele Curacao, "wat brinkman en PVV betreft gaat alles van tafel. Dus zijn woorden LETTERLIJK: "geen cent meer naar de antillen".

@Henke; hoop dat Wiels Hero wat kleiner kan maken en zijn mondje weet te sluiten.
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Henke » 27 feb 2010 02:00

als Wiels zijn kans niet weet te grijpen wil ik dat wel doen, ik heb toch al een behoorlijke hekel aan omhoog gevallen arrogante (hoofd)agentjes.
Henke
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor Herbie & Bianca » 27 feb 2010 02:52

Henke schreef: ik heb toch al een behoorlijke hekel aan omhoog gevallen arrogante (hoofd)agentjes.

Henke, heb je soms ooit een hypotheek gehad bij een bank uit Alkmaar die werd bestuurd door een directeur/eigenaar die in het verre verleden bij de politie heeft gewerkt :) :wink: .
De lach is de vriendelijkste muziek van de wereld.
Herbie & Bianca
Stamgast

Berichtdoor Henke » 27 feb 2010 04:30

nee Herbert gelukkig niet.

laten we het erop houden dat mijn houding jegens agenten te maken heeft met de NL verkeerswetgeving.....3 km/uur (gecorrigeerd) te snel, flits
Henke
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor Gerard » 27 feb 2010 06:46

Henke, je kon ook 3 km/uur (gecorrigeerd) langzamer dan de toegestane snelheid rijden..
Jij hebt het steeds over handhaven van de regels door de overheid, zijn bestuurders en wie al niet meer op je weg komt, maar als dat op jou wordt toegepast ben je het er niet mee eens... :roll: Op zijn minst een beetje hypocriet vind je niet?

GH
Eigenlijk Gerard & Anouk samen....
Gerard
Lid van de club van 100

Berichtdoor Henke » 27 feb 2010 19:45

sorry ik bedoel dus 3 km/uur te hard 's avonds op een verlaten snelweg waar je niemand hinderd (80 of 100km/uur stukken waar je ook makkelijk 120 of 140km/uur kan)

regels zijn regels, dat klopt, maar sommige zaken kan men beter wat objectiever gaan bekijken
Henke
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor Black Lion » 27 feb 2010 20:15

idd "regels zijn regels". Maar een voorbeeld, ik reed op de weg van muiden naar de snelweg richting amsterdam. Op die secudaire weg mag men 70Km p.u rijden ik reed 73 net om de bocht stond een bord 60Km p.u. met daarachter een klabak op motor. Het bord was overigens deels niet zichtbaar door de aanwezige begroeing. Dus ondanks mijn protest toch een boete voor het rijden met 80 KM p.u. volgens de motor klabak. Ik heb het op een proces laten aankomen. Reden: terwijl ik reed zat mijn pleegdochter uit Suriname achter mij video opname te maken van de omgeving. Gelukkig stond op die opname mijn dashbord en de snelheid inclusief deel van de omgeving met het bewuste bord. Ook de woorden wisseling met de bewuste klabak. Ik stuurde aan op een vrijspraak of in iedergeval een vermindering van de snelheid die stond op 73. Bewijsmateriaal door de rechter afgewezen en boete voor te hard rijden met 80KM. Ben in hoger beroep gegaan met hetzelfde video materiaal. In hoger beroep vrijspraak en berisping voor de motor klabak die aanwezig moest zijn. Wel een vraag van de rechter aan hem hoe hij kon bepalen dat ik 80 KM reed zonder de benodigde aparatuur. Van hem geen antwoord. Kon zich het geval niet meer herinneren.

REGELS zijn REGELS maar regels worden ook in NL overtreden en misbruikt.

Regels en afspraken zijn er om gebroken en overtreden te worden BEWUST of ONBEWUST

Afspraken: Uitspraak Anke Bijveld, afspraken met de antillen zijn er en blijven er.

Waarom ben ik zo wantrouwig op afspraken die gemaakt zijn in het korte verleden??
Enkele partij-en (o.a. PVV) sturen aan op besluit tot na het nieuwe kabinet. Uitspraak Hero Brinkie.
Waarom ??? Hij gist en calculeerd op de macht van de PVV.

Ik blijf wantrouwig tegen en over de geblondeerde anti moslim/islam jodelaar Geertje Wilders, mijn gedachten gaan steeds weer even retour "korporaalje van het oostenrijkse leger" .
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Gerard » 27 feb 2010 22:06

Henke schreef: maar sommige zaken kan men beter wat objectiever gaan bekijken
vanuit JOU optiek.. Er is met elkaar afgesproken dat we niet harder als 120km per uur mogen rijden, als jij dan harder wil, je eigen keuze, en dan krijg je een bekeuring moet je ook niet zeuren! Er kan niet voor elk moment van de dag of minuut een nieuwe snelheids limiet "bedacht" worden, en jij bent er elke keer zo vol van dat de bestuurders zich niet aan de regels houden...

Maar weer On-topic, je (Henkie) mag er nog 1 keer je zegje over doen, ik geloof het wel.

De PVV kan de Antillen gebruiken in de verkiezingen, gaan ze ook doen, lees dolfijn fM magazine maar, quote van dhr. Brinkman:
Als de PVV onderdeel wordt van het volgende kabinet dan draaien we alles weer terug. Er moet sprake zijn van totale onafhankelijkheid van de eilanden. En tot die tijd geen geld. Pas als men accepteert dat er totale onafhankelijkheid komt kunnen we de Antillen op de weg maar toe.. blalblabla..

Wat hij hier zegt is dit:
Dat Curaçao via een democratisch referendum 2x gekozen heeft om binnen het Koninkrijk te blijven negeren we. En als drukmiddel (chantage?) gebruiken we de subsidies naar de eilanden, niemand krijgt meer geld uit NL, de scholen niet, de ziekenhuizen niet en wat al niet meer aan basis instellingen voor een bevolking van het eiland. Stel je de zorg eens voor zonder geld uit NL??

Maar volgens mij kan het volgende kabinet niet onder de eerdere afspraken uit, wel heeeel erg vertragen... En ze zijn ook nog afhankelijk van hun coalitie partner(s) ze kunnen niet op al hun punten hun zin krijgen.

GH
Eigenlijk Gerard & Anouk samen....
Gerard
Lid van de club van 100

Berichtdoor Henke » 28 feb 2010 05:50

Black Lion schreef:Ik blijf wantrouwig tegen en over de geblondeerde anti moslim/islam jodelaar Geertje Wilders, mijn gedachten gaan steeds weer even retour "korporaalje van het oostenrijkse leger" .

je weet toch dat extremisten (meestal) geen lang leven beschoren zijn?
Henke
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor Black Lion » 28 feb 2010 18:31

@Henke; Klopt helemaal, maar sommigen blijken wat langer te blijven dan ons lief is. Maar het zijn meestal voornamelijk de trauma's die achter blijven. Soms 2 generaties lang.
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Henke » 28 feb 2010 20:23

klopt......voorkomen is beter dan genezen.
:x
Henke
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor Kees » 06 maart 2010 01:26

Na de winst van de pvv in de gemeenteraads verkiezingen heeft de dhr. Wilders zich volkomen belachelijk gemaakt in Londen vandaag.
Hij is zich flink aan het overschreeuwen, late we hopen dar hij daar mee doorgaat.

Kees
Kees
Lid van de club van 100

Berichtdoor Black Lion » 06 maart 2010 01:36

In Almere lachen ze zich nu al een bult. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Had al iets voorbij zien schieten.En nu net gelezen:

Wilders noemde de profeet Mohammed onder meer 'een barbaar, een massamoordenaar en een pedofiel'. Volgens de PVV-leider is de Turkse premier Erdogan een 'mafkees', en hij wil uit de Europese Unie stappen als Turkije er lid van wordt.
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Kees » 06 maart 2010 02:15

@ black lion,

Laten we hopen dat hij zo doorgaat, in ieder geval tot 9 juni! :D
Kees
Lid van de club van 100

Berichtdoor Henke » 06 maart 2010 04:14

waarom is Geert Wilders nooit naar Turkije of Marokko gegaan om zijn Fitna te promoten?
(of eigenlijk elk islamitisch land)
Henke
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor Kees » 06 maart 2010 12:32

HaHa@ Henke,

Ja dat zou goed zijn, ik zie de koppen al: Wilder blijft verwildert achter na vertonen van film Fitna in Iran.
Missschien krijgt hij wel asiel en volgt een strenge inburgeringscursus, en moet hij verplicht stage lopen bij een hoofddoekjes fabrikant. :D

Kees
Kees
Lid van de club van 100

Berichtdoor Black Lion » 06 maart 2010 15:05

Voor hem zou een Bourka beter zijn, zien het gebleekte kapsel ook niet. :shock: :shock: Aan de andere kant zonder de Boerka leert hij wel beter rennen. :lol: :lol: :lol:

Maar aan de andere kant, als ik zo alle reacties in de kranten lees en ook wel het 1 en ander hoor, heeft hij wel een punt wat betreft de Islam. Hou me ten goede, ik zal geen enkele godsdienst bekritiseren, maar wat ik zoal hoor en (ook) gezien heb zal de islam nooit het mijne zijn.
Maar los van de politiek die Wilders voert tegen de Islam zijn er wel punten waar we naar moeten kijken.
Ik zie het al dat bijv. een vrouw een slippertje maakt (in de Islam mogen de mannen wel) en publiekelijk wordt gestenigd.
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Kees » 06 maart 2010 16:23

@ blacklion,
Helaas weet ik maar al te goed hoe de vork in de steel zit, ben geboren en getogen te Rotterdam. Mijn vrouw heeft in "achterstands buurten"jaren voor de klas gestaan. Ik zal je besparen wat we allemaal meegemaakt hebben. De brede maatschappelijke discussie gaat niet over "hoofddoekjes"oid.
De smerige moord op Fortuyn heeft heel veel mensen monddood gemaakt. Hij is uitgemaakt voor ik weet niet wat allemaal. Echter alle politieke partijen hebben grote delen van zijn "gedachtegoed" overgenomen.
Niemand in de politiek wil zijn handen er aan branden en slechts in verkiezingtijd komt men met ferme uitspraken. Men weet niet meer op wie te stemmen want één keer gestationeerd blijkt alles wat gezegd is één grote leugen. Zie Bos met de parlementaire enquette over de oorlog in Irak.
Dat laat een vreemd gevoel achter bij de mensen. De politiek in Nederland is zo ver verwijdert van de burger dat excessen voor de deur staan. Het een plaats geven van vele mensen van andere komaf heeft 40 jaar lang geen enkele aandacht gekregen en de politiek heeft daar ernsig in gefaald.

Misschien is dit wel politiek eigen, ik heb de oplossingen ook niet.
Kees
Lid van de club van 100

Berichtdoor Henke » 06 maart 2010 18:54

politiek uitspraken die in verkiezingstijd worden gezegd, dienen ook nageleefd te worden, althans zo goed mogelijk..........dat is namelijk het gedachtengoed waarop men heeft gestemd.

eenieder die zich afwenteld van eerder gedane uitspraken mag van mij publiekelijk als leugenaar aan de schandpaal worden genageld, en desgewenst via een gerechtelijke procedure de politiek te verlaten ....door de achterdeur, welteverstaan!
;)
Henke
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor Kees » 06 maart 2010 21:50

@ Henke,
Dan wordt het wel stilletjes in Den-Haag volgens mij. :shock:
Fortuyn is de eerste en enige die ik ooit heb horen zeggen: als ik niet genoeg stemmen krijg ga ik wat anders doen, dan heb ik blijkbaar niets te melden.
Dat zou idd de insteek moeten zijn. Nu weet je nooit waarop je stemt, het kan van dag op dag veranderen. Met als beste voorbeeld het beroemde "kwartje".
En de man is er nog mee weggekomen ook, en dat zou eigenlijk door de achterdeur gemoeten hebben.
Kees
Lid van de club van 100

Berichtdoor Black Lion » 06 maart 2010 21:55

Henke schreef:politiek uitspraken die in verkiezingstijd worden gezegd, dienen ook nageleefd te worden, althans zo goed mogelijk..........dat is namelijk het gedachtengoed waarop men heeft gestemd.

Henke een politieke strijd om de macht in politiekland is:

a; gebruik maken van de situatie en daarop inspelen.
b: Liegen mag (ook voor de rechtbank). je gelijk halen is een ander punt. In de politiek is het meteen zorgen dat je je woorden weet on te draaien.
c: het voor de gek houden van je kiezers is een volksvermaak apart. Hoe harder je inspeelt op de situatie hoe meer kiezers op je kant. Sinds de opkomst van radio en televisie wordt het volk anders op de hoogte gehouden en gelooft niet maar klakkeloos alles wat wordt gezegt.

Zetten we nu Wilders - Bos en fortuyn (R.I.P.) op 1 rij dan zien we dat de wakkere Nederlander begint te ontwaken en zijn stem naar buiten gooit. Bij Bos gelooft men het wel en kikt als een struisvogel de andere kant op. Wilders daar in tegen komt hard voor zijn mening uit. Ik sta niet voor en achter hem, maar zijn gedachtengoed is hoe men het ook went of keerd iets van deze tijd. Zijn Fitne film (heb het gezien) is iets om over na te denken hoe en wat in de Islam. Zlf heb ik lang en veelvuldig in de Arabische landen geleeft, gegeten en gedronken. Ik heb daar vrienden en vijanden (oorlogstijd gebeurtenissen o.a. 6 daagse oorlog). Maar wat ik heb gezien en meegemaakt laat je de andere kant zien van de harde kern Islam. Vrienden van mij (Pakistaners) hebben zich bewust van dat afgescheiden., ondanks de ruzie in de interne familie. Fortuyn zag het maar kon het niet openbaren de way dat Wilders het doet. De fout die Wilders maakt om van zijn Islam politiek, de andere kanten ( gelijk adolf H.) mee te nemen in zijn gedachtengang. Denk hierbij aan o.a. de Antillen.
Aruba en de kant van de moslims (hooftdoekje). Wat eigenlijk betekend het hoofddoekje??
Het hoofddoekje is gelijk aan de geloofsovertiging van de Joodse gemeenschap, het hooft bedekken in aanzicht of gebed aan de schepper. Dus het hoofddoekje bepaald aan hen die het dragen in of te wel de kerk/moskee dat hij/zij het hoofd bedekt in het aanzien van onze schepper=> onderdanigheid.
In Nederland is er een wet op de geloofsovertuiging. Mijns inzien is de geloofsovertuiging van een moslim gelijk de Joden en/of mormomen dat het dragen van een hoofdbedekking in het aanzicht van GOD een gegeven is dat al eeuwen zo voort bestaat en waaraan men niet kan tornen. Het dragen van een Boerka is in dit opzicht wat anders. Het dragen van de Boerka is de wil van de man/geloof dat een vrouw zich NIET mag blootstellen aan het aanzicht van andere mannen indien zij al het bezit is van een man. Bezit dient men te zien als (gehuwd of gemeendschap van de man).
De Islam opzich is een moeilijke materie gelik het Jodendom. Zelf ben ik van Joodse afkomst, dus het praten hierover is de gedachtengang van een Jood in het algemeen.
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Marc » 06 maart 2010 22:49

Lees DIT maar eens.
(Bij politiek en religie doe ik met de discussie niet mee)
[cum grano salis]
Marc
archivaris

Berichtdoor Henke » 06 maart 2010 23:10

dus als iemand mij de volgende keer weet te betrappen op een leugen, weet dan dat ik dit vanuit politiek oogpunt heb gedaan!
Henke
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor Black Lion » 06 maart 2010 23:12

@Marc; Ik kan jouw standpunt goed, zelfs heel goed indenken, het is wat een ieder denkt en voelt. Zeer zeker zal ik het je nooit kwalijk nemen. Respect dient men te tonen ook op een forum. Vind het wel jammer dat je je niet mengt in dit deel, maar ja ieder zijn gevoel. Zelf kom ik uit de politieke sector en was lange tijd op politieke forums te vinden van links naar recht. lange tijd op o.a. Polinco. Door velen uit genomen als een discriminerende organisatie via digitale wegen, tot ze hoorde en merkte dat ook mijn geloof daar aanwezig was in de hoogste regio. Maar dat terzijde. Ik respecteer jouw gedachte goed en zal dat ook altijd blijven respecteren. In de aanloop van deze topic was het niet bewust verwacht maar zat er wel aan te komen. Het is van mij geen verdediging Wilders of Islam, maar meer berust op feiten en ondervindingen.
Laatst bijgewerkt door Black Lion op 06 maart 2010 23:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor beer » 06 maart 2010 23:12

Jij lijkt ons allen zeer politiek Henke! :lol: :lol:
Of zelfs diplomatiek......
beer
Forumlid Cum Laude

Berichtdoor Black Lion » 06 maart 2010 23:13

Henke schreef:dus als iemand mij de volgende keer weet te betrappen op een leugen, weet dan dat ik dit vanuit politiek oogpunt heb gedaan!

Niet direct en ook niet indirect :roll: :roll: :roll: :roll:
Maar hier kom ik wel op terug. :wink: :wink:
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Kees » 06 maart 2010 23:36

Hmm,
Het wordt een moeilijke discussie zie ik.
Kees
Lid van de club van 100

Berichtdoor Henke » 06 maart 2010 23:49

geeft niks Kees, politieke discussies zijn vaak ook moeilijk te volgen.
;)
Henke
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor Black Lion » 07 maart 2010 00:08

Klopt wel Henke we praten over A en eindigen tussen E en H. Maar punt A is inmiddels vervlogen naar het volgende agenda punt. (Motto: TON) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Kees » 07 maart 2010 00:53

@ Blacklion & Henke,

Ik kan me de gedachtegang wel voorstellen van Henke, waarom?
Welnu: Stel ik ben een stofzuigerverkoper en verkoop mijn product onder valse voorwendselen dan wordt ik vervolgt door ons rechtsysteem dat zegt dit mag niet. Snap ik.
Nu ben ik politicus; en ik verkoop de democratie door in de verkiezingstijd een duidelijk standpunt in te nemen ( waar de partij voor staat ) vervolgens als de stemmen geteld zijn sla ik een volkomen andere richting in en kom mijn beloftes niet na. Hoe noem je dit dan? De wet zegt hier echter niets over. Ofwel liegen mag, als je een wit hemd met stropdas aan hebt.

Het is een grijs gebied.
Kees
Lid van de club van 100

Berichtdoor Black Lion » 07 maart 2010 01:23

Klopt helemaal Kees, als we het NL rechtsgebied bekijken, (we dwalen niet af hoor) is het een grijs gebied. De wet zegt: !!!! Maar het handhaven van deze wet wordt ten vele malen doorbroken door een schijn beweging die niet links en niet rechts is. Ik verkoop bijv. diezelfde stofzuiger maar 10 gulden minder dan die van jou. Gebruik zelfs jouw moto. Dat mag niet zegt men, maar we kijken gewoon even de andere kant op. Laten we iets zwaarder gaan; A vermoord de vrouw van B, B neemt het niet en hoort van het OM dat A maar 4 jaar met aftrek heeft gekregen. B schiet A neer en krijgt 15+tbs. Hoe valt de wetgeving nog te rijmen. Totaal niet. Ik verdedig mijn huis bij een inbraak en sla de inbreker neer. de man heeft hersen letsel. Ik wordt aangeklaagt voor mishandeling met voorbedachte rade. De inbreker alleen omdat hij inbrak komt na 2 maanden weer buiten. Net zo krom als de wetgeving in NL is is ook het politieke vlak van de partijen een grijs gebied waar list en bedrog op het 1e blad van de agenda staat. De kiezer (het VOLK) kiest en de politiek doet gewoon wat ze wil. Ze hebben lak aan het VOLK. Het VOLK laat zich keer op keer bedriegen en bedonderen. Daarm zal het ten alle tijden een grijs gebied blijven. Fortuyn zei eens; "hoe grijser het word des te witter moeten we kijken". Hij zag maar kon zijn woorden geen gestalte geven. Hij werd vermoord voordat hij zijn woorden waar kon maken.
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Marc » 07 maart 2010 13:52

De inbreker alleen omdat hij inbrak komt na 2 maanden weer buiten.

Had je harder moeten slaan :shock:
[cum grano salis]
Marc
archivaris

Berichtdoor Kees » 07 maart 2010 14:20

@ BlackLion,
Ik vrees dat je gelijk hebt.
Kees
Lid van de club van 100

Berichtdoor Black Lion » 07 maart 2010 14:25

@Marc; Sla je nog harder ga je voor doodslag met voor bedachte rade :cry: Maar het NL gerecht beschermd de crimineel en niet het slachtoffer. Je bent inbreker, zakkenroller of wat dan ook op crimineel gebied en krijgt een pak slaag; wel voor mij gewoon een bedrijfs ongeval.

@Kees; Met de tijd van Pim en Theo zagen we het al. Nu jaren later begint het volk pas te morren. Maar echt wakker zijn ze nog niet. LANG niet. :? :? :?
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Kees » 07 maart 2010 14:55

@ Blacklion,

Wij wel. :D

Oh en ik vind het leuk om zo van "gedachten "te wisselen, waarvoor dank!
Kees
Lid van de club van 100

Berichtdoor Black Lion » 07 maart 2010 15:40

@Kees, gedachten wisselen op politiek vlak is altijd een issue die vrij diep en hevig kan gaan. Ik weet dat we op een reum denkend forum zitten, maar de politiek is nu eenmaal niet af te wenden van de dagelijkse gang van zaken. De 1 houd er wel van de ander niet. Maar de huidige politiek van Nederland is voor de gang van zaken hier op de Antillen en Aruba van groot belang. Is misschien ook wel de grootste reden waarom ik deze topic heb geopend om met de Nederlandse gemeendschap hier van gedachten te wisselen.
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Kees » 07 maart 2010 16:05

@ Blacklion,
Dat het van gedachten wisselen, over wat dan ook, "stroef"kan verlopen is zeker zo. Als ik voor mijzelf spreek vind ik het altijd zinvol mijn "kleuring " in gedachten in een groter geheel te zien.
Daar heb ik anderen voor nodig. We zijn allemaal anders, denken en vinden allemaal iets anders, hebben allemaal andere belangen. Dat vind ik zo leuk aan de gedachtewisselingen, de mens achter de gedachten.
Mijn waarheid is niet de jouwe en andersom, het is mooi als meerdere waarheden naast elkaar kunnen bestaan. :D

Kees
Kees
Lid van de club van 100

Berichtdoor Black Lion » 08 maart 2010 02:10

Dat is helemaal correct Kees. De mens achter de gedachten is meestal niet de mens die voor je staat. Soms ben je in een gezeldschap en praat over allerdaagse dingen die op dat moment of net even vroeger op de dag is/zijn gebeurt. Op dat moment zijn er tig antwoorden en gedachten. Morgen ontmoet je er 1 uit die ploeg en spreekt er weer anders over. Dat gaat in de politiek idemdito zo. Het bekende "kiezersbedrog".
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Kees » 08 maart 2010 15:17

@ Blacklion,
Hmm, dat is interessant. Zou ieder mens zich ervan bewust zijn dat er een mens is "achter" de gedachten? Zoniet, heb je dan met één of twee mensen te maken?
Kees
Lid van de club van 100

Berichtdoor Henke » 09 maart 2010 01:05

ga eens in gesprek met een schizofreen..misschien wordt het dan wel een "groeps"gesprek!
Henke
Vindt het hier heel leuk

Berichtdoor beer » 09 maart 2010 01:44

Dus:
Met een Henk,
twee Henke,
drie Henken?
:lol: :lol:
beer
Forumlid Cum Laude

Berichtdoor Black Lion » 09 maart 2010 03:45

Ik doel meer op het politieke vlak. De 1e gedachte is om meer kiezers te trekken door delen van het partij programma te uiten. Zodra gekozen draait men zich deels om om met juist de andere gedachte te komen, niet dat waar wij op hebben gestemd. Als we de huidige politiek van o.a. NL meer tegen het licht houden zien we gewoon dat hetgeen men voor de verkiezing verkondigde niet doet of niet kan doen (niet voldoende uitvoerbaar). Voorbeeld: PvdA gaf 2 kabinetten geleden, (dacht balkenende 2), dat de AOW niet voor aanpassing ter sprake zou komen. Nu ineens wel.

Note:Voor de verkiezingen (Balkenende 4) zijn de grote partijen zeker dat de AOW leeftijd niet omhoog hoeft. Na de verkiezingen en allerlei onderhandelingen om tot een regering te komen, wordt de economische crisis misbruikt om een voorraad partijstandpunten door te drammen. Al doende zijn we nu dus naar 67 jaar verhuisd. Let op, nog een paar jaar en dan gaat het pensioen ook naar 67. Uit de colums van o.a. de VSP.
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Kees » 09 maart 2010 13:49

@ Blacklion,

En daarin zit hem de kneep denk ik, ze proberen stemmen te verwerven onder false voorwendselen, éénmaal gekozen komt de "geheime"agenda op tafel.
Ik denk dat die dagen snel over zullen zijn, mensen pikken dat niet langer. Pim was de eerste die zei: ik zeg wat ik denk en doe wat ik zeg! Mocht ik niet genoeg stemmen krijgen dan ga ik iets anders doen.
Volgens mij is dat de reden waarom mensen op Wilders stemmen. Al moeten ze nog maar afwachten wat hij van zijn woorden waarmaakt.
Gisteren heeft 'Balkenende"bekend gemaakt dat ie voor goud gaat bij de 2e kamerverkiezingen. Half Nederland kotst die man uit en nog dringt de boodschap niet door.
Het is het ultieme signaal van hoe erg het is gesteld met het politieke klimaat in Nederland.
In Rotterdam heerst zelf twijfel over de gang van zaken rond de gemeenteraadsverkiezingen, fraude, dubbele stempassen ed. Dit zijn tekenen voorafgaand aan iets heel engs.
Ik hou mijn hart vast!

Kees
Kees
Lid van de club van 100

Berichtdoor Black Lion » 10 maart 2010 00:32

Dan doen we dit samen Kees. Het volk is nog niet echt klaar om de totale omkeer te maken en het pluksel uit de 2e kamer te knikkeren. Idd. dat was pim. Juist omdat hij geen blad voor zijn mond nam, negeerde ze hem, maar waren wel bang. Wilders heeft het van hem over genomen. En idd, laten we hopen dat wilders zijn beloftes waar maakt, maar wel van ons Curacao afblijft.
Black Lion
2e Beheerder

Berichtdoor Kees » 10 maart 2010 19:28

@Blacklion,

Idd laten we hopen dat de "kwestie" Curacao goed afloopt! Niet in het laatste geval omdat wij zoals het er nu naar uitziet in juli van dit jaar neerstrijken.
Kees
Lid van de club van 100

Keer terug naar Speakers' Corner.