Gaat het over Curaçao en past het niet ergens anders? Hier kan je je onderwerp zeker kwijt!

internationaal rijbewijs

Berichtdoor peter » zo 22 maart 2009 09:51

wij willen binnenkort op vakantie naar Venezuela en nu kom ik er achter dat je daar een internationaal rijbewijs moet hebben.
weet iemand hoe je deze hier op Curaçao kan verkrijgen?
ik heb geen sedula (woon officieel nog in nederland) en heb dus ook nog een nederlands rijbewijs.
ik weet inmiddels dat ik het via een gemachtigde bij de anwb in nederland kan kopen, maar die heeft dan weer een geautoriseerde kopie van mijn rijbewijs nodig en waar laat ik die dan weer op Curaçao maken? :?
peter

Re: internationaal rijbewijs

Berichtdoor peter... » ma 23 maart 2009 08:07

Een bewijs van echtheid kun je laten faxen naar Curacao. Dat wordt hier als rechtsgeldig beschouwd. Heb ik zelf namelijk ook een keer gehad.
ik zeg maar zo.....ik zeg maar niks......en dan zeg ik eigenlijk al weer teveel....
peter...
Lid van de club van 100

Berichtdoor Herbie & Bianca » ma 23 maart 2009 20:44

peter... schreef:Een bewijs van echtheid kun je laten faxen naar Curacao. Dat wordt hier als rechtsgeldig beschouwd. Heb ik zelf namelijk ook een keer gehad.

Verbaasd mij, RDW wilde bij mij het bewijs van echtheid alleen naar ons postadres in NL sturen, faxen of mailen wilden ze niet. Ik heb het bewijs van echtheid in NL laten inscannen en naar mij laten mailen. Ik heb het bewijs van echtheid uitgeprint op een kleurenprinter. Bureau Rijbewijzen ging hier niet mee akkoord ik moest echt het origineel overleggen anders geen bijschrijving van de hier behaalde rijbewijzen.
De lach is de vriendelijkste muziek van de wereld.
Herbie & Bianca
Stamgast

Berichtdoor Gart » ma 23 maart 2009 21:36

wij willen binnenkort op vakantie naar Venezuela en nu kom ik er achter dat je daar een internationaal rijbewijs moet hebben

Kun je niet een verklaring kopen in Venezuela? Ik ga zelf vaak naar de east caribbean en daar moet je er ook een hebben. Echter je kunt die bij de airport kopen (XCD 54 in St Lucia) en dan verklaren ze dat je rijbewijs voldoet voor hun land.

een geautoriseerde kopie van mijn rijbewijs nodig en waar laat ik die dan weer op Curaçao maken?

Bij de notaris. Even je rijbewijs inleveren en dan 25 of 50 NAF aftikken (weet het bedrag niet meer zeker) en uurtje later kun je hem ophalen.
I don't make an effort to fit in
Gart
Stamgast

Berichtdoor TheoR » ma 23 maart 2009 21:47

Een bevriende notaris heeft voor ons in Nederland wat van die kopieën gemaakt, just in case. We hebben ze nog nooit nodig gehad. Het stelt echt niks voor, een fotokopie met een sjieke stempel van de notaris erop.
TheoR

Berichtdoor Marc » di 24 maart 2009 02:52

Het stelt echt niks voor, een fotokopie met een sjieke stempel van de notaris erop.

Hoe krijg je die fotokopie met chique stempel dan op Curacao?

Marc
Marc

Berichtdoor lili » di 24 maart 2009 08:14

Volgens mij moet je bij het Kabinet van de Gouverneur zijn. Daar moest ik bijvoorbeeld een legale kopie van mijn paspoort laten maken voor de bank in Nederland. Check daar even.
Je kunt niet struikelen op je knieën
lili
Forum Hero

Berichtdoor TheoR » di 24 maart 2009 11:01

Marc schreef:Hoe krijg je die fotokopie met chique stempel dan op Curacao?Marc

Op Curacao hebben we ook notarissen...
Gr. Theo
TheoR

Berichtdoor peter... » wo 25 maart 2009 16:42

Herbie & Bianca schreef:
peter... schreef:Een bewijs van echtheid kun je laten faxen naar Curacao. Dat wordt hier als rechtsgeldig beschouwd. Heb ik zelf namelijk ook een keer gehad.

Verbaasd mij, RDW wilde bij mij het bewijs van echtheid alleen naar ons postadres in NL sturen, faxen of mailen wilden ze niet. Ik heb het bewijs van echtheid in NL laten inscannen en naar mij laten mailen. Ik heb het bewijs van echtheid uitgeprint op een kleurenprinter. Bureau Rijbewijzen ging hier niet mee akkoord ik moest echt het origineel overleggen anders geen bijschrijving van de hier behaalde rijbewijzen.

Ik heb een Antilliaans rijbewijs gekregen. Om dit kunnen krijgen moet je een bewijs van echtheid hebben van je NL rijbewijs. Destijds (3 jaar geleden) heeft de RDW dit toch echt direct naar Bureau Rijbewijzen gefaxed. Zoals jij het hebt gedaan zit je er zelf tussen en zou je er technisch gezien mee geknoeid kunnen hebben. Als het direct gefaxed wordt van de RDW naar Cur kun je er niet mee knoeien. Misschien dat ze het daarom wel geaccepteerd hebben?
ik zeg maar zo.....ik zeg maar niks......en dan zeg ik eigenlijk al weer teveel....
peter...
Lid van de club van 100

Berichtdoor Herbie & Bianca » wo 25 maart 2009 20:23

peter... schreef:Destijds (3 jaar geleden) heeft de RDW dit toch echt direct naar Bureau Rijbewijzen gefaxed.

Heb ik gevraagd maar dit deed men niet, dit ondanks dat ze mijn aanvraag vergeten waren te behandelen.
De lach is de vriendelijkste muziek van de wereld.
Herbie & Bianca
Stamgast

Forum Statistieken